Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام سازمان امور عشایر کشور:

7000 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال فارغ‌التحصیلان فرزندان عشایر کشور

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور عنوان کرد برای اولین بار 7 هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد و توسعه خدمات فنی، مهندسی و پشتیبانی فارغ‌التحصیلان فرزندان عشایر تخصیص‌یافته است

7000 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال فارغ‌التحصیلان فرزندان عشایر کشور

شاهپور علایی مقدم  در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: در حال حاضر یک‌میلیون و 200 هزار نفر جمعیت عشایر مجموعاً دو درصد از کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. این قشر زحمتکش در بهره‌وری از نیروی انسانی و بهره‌وری از منابع تولید در سطح جهانی شهره عام و خاص هستند .

وی افزود: سطح کل اراضی کشور درمجموع 164 میلیون هکتار است که از این میزان 150 میلیون هکتار آن در بخش کشاورزی مورداستفاده قرار می‌گیرد و بیش از 75 درصد از منابع آب کشور در اختیار بخش کشاورزی است .

وی بابیان اینکه سطح اراضی مرتعی کشور 84 میلیون هکتار است، اظهار کرد: از این میزان 34 میلیون هکتار آن تحت مدیریت عشایر کشور است که در بیش از 15 هزار سامانه عشایری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این قشر زحمتکش در سه مؤلفه انسان ، دام و مرتع خدمات ارزشمندی به تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌کنند.

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور در ادامه سخنان خود افزود: قشر عشایر جزو کم‌توقع‌ترین اقشار جامعه هستند و بیشترین اثرگذاری را برای تولید و رونق اقتصادی کشور دارند . میزان تولید گوشت قرمز در کشور 860 هزار تن گوشت تولید می‌شود که از این میزان 190 هزار تن توسط عشایر تولید می‌شود . یعنی 25 درصد از گوشت قرمز کشور را این قشر تولید می‌کنند؛ یک نفر از عشایر کشور گوشت موردنیاز 16 نفر را تأمین می‌کند .

وی افزود: برای اولین بار 7 هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد و توسعه خدمات فنی، مهندسی و پشتیبانی فارغ‌التحصیلان فرزندان عشایر تخصیص‌یافته است و در قالب هفت برنامه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد که این هفت برنامه شامل تکمیل زنجیره گوشت قرمز، تکمیل زنجیره شیر و فرآورده‌های لبنی، توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه بوم گردی و گردشگری عشایری، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، ایجاد شرکت‌های تعاونی و تولیدی دانش بینان است. 

بر اساس این گزارش: در پایان این مراسم ضمن تقدیر و قدردانی از قادر هنرمند، معرفت آذری به سمت مدیرکل امور عشایر استان منصوب و شروع به کار کرد .

۲۰۱۸۰۵۲۹_۱۱۴۲۲۱ copy

              

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید