Iranian Agriculture News Agency

قرار سبز نیمه اول خردادماه 1397

در شهرستان اقلید یک تن زباله جمع‌آوری شد

دانش آموزان سامانی مدیریت آب باران را یاد گرفتند

ساخت آتش‌بر، آبیاری درختان، طبیعت‌گردی و پاکسازی بخشی از جاده چالوس و روستای اغشت به همت سفیران طبیعت کرج انجام شد.

در شهرستان اقلید یک تن زباله جمع‌آوری شد

در هفته ابتدایی خرداد و مقارن با ماه مبارک رمضان گروه‌های محیط‌زیستی و طبیعت دوستان همراه با عبادت در این روزها رسالت خود در برابر طبیعت را از یاد نبرده‌اند و مجدانه در پاکسازی طبیعت- آموزش و فرهنگ‌سازی در منطقه محل زندگی خود تلاش می‌کنند.

۱. شیرازی‌ها روز جهانی تنوع زیستی را  گرامی داشتند

 پارک آزادی شیراز در روز جهانی تنوع زیستی بار دیگر به همت سمن‌های محیط‌زیستی این شهر و سازمان‌های مرتبط با برپایی غرفه‌هایی زمینه حضور طبیعت دوستان را در این پارک فراهم کرد.

 در این مراسم که با مشارکت هفت سمن‌ محیط‌زیستی ـ اداره منابع طبیعی استان فارس ـ  سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز- سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس برگزار شد؛  غرفه‌هایی برای آشنایی با اکوسیستم تالابی، اکوسیستم جنگل‌های بلوط زاگرس و اکوسیستم شهری و نیز  دو غرفه هم به منظور آشنایی با تنوع گیاهی و تنوع جانوری استان فارس ترتیب دادند.

بازدیدکنندگان ضمن بازدید از این غرفه‌ها  از طریق نمایش عروسکی، ساخت ماکت شهری(با مواد بازیافتی) و ماکت تالاب (با گل رس) و برگزاری نمایشگاه نقاشی، با تنوع زیستی استان خود آشنا شده و آموزش دیدند .

  امضا تعهدنامه همیار زمین و اهدای نشان همیار زمین به بیش از 300 کودک و نوجوان، از دیگر برنامه‌های دوستداران طبیعت در این شهر بود که با هدف انگیزه دهی به نوجوانان و فرهنگ‌سازی صورت گرفت.

۲. روزنامه دیواری شهر آبدانان آگاه‌کننده دانش آموزان شد

انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان به کمک دانش آموزان ایلامی آمد تا آنان بتوانند با یک روزنامه دیواری دوستان و اولیای مدرسه را در خصوص آلودگی دریا با زباله و مرگ آبزیان ناشی از این آلودگی‌ها آگاه کنند. این روزنامه دیواری با مطالب محیط‌زیستی به وسیله دانش آموزان دبستان غیردولتی نیلا در آبدانان استان ایلام منتشر شد.

۳. زرند کرمان با نقاشی انگشتی به استقبال روز جهانی تنوع زیستی رفت

با هدف آشنایی کودکان با تنوع زیستی منطقه خود و حفظ طبیعت با همت حامیان محیط‌زیست زرند کرمان در روز جهانی تنوع زیستی مسابقه و نمایشگاه  نقاشی انگشتی  برای کودکان و نوجوانان  3تا15 سال پیرامون این موضوع  برگزار شد. همچنین بازدیدی هم از پارک پرندگان و گلخانه شهرداری به عمل آمد.

۴. طرح جمعه‌ها با محیط‌زیست در لاهیجان گیلان انجام می‌شود

پاکسازی اطراف تالاب سوستان شهرستان لاهیجان به‌وسیله گروه‌های مردمی حامی محیط‌زیست  و با همراهی انجمن بوم بانان گیلان در قالب طرح جمعه‌ها با محیط‌زیست انجام شد.

 ۵. فاز دوم طرح آموزشی محیط یار در شوشتر پایان یافت

طرح آموزشی محیط یار  به همت انجمن هواداران کارون زلال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و دانش زیست‌محیطی در بین دانش آموزان و نهادینه کردن مشارکت عمومی در حفاظت از محیط‌زیست  در شهر شوشتر استان خوزستان  اجرا شد.

۶. رفتگران طبیعت در بهبهان فعال و منتقد ظاهر شدند

گروه رفتگران طبیعت بهبهان پس از لغو برنامه هفته گذشته خود به دلیل وجود ریزگردها و آلودگی هوای شهر، در نودونهمین برنامه خود اقدام به پاکسازی پارک کاردانش کردند.

 آن‌ها همچنین در این برنامه با در دست داشتن پلاکاردهایی مخالفت شدید خود را با انتقال آب کارون و ویلاسازی در مناطق ممنوعه خائیز، تنگ تکاب و غیره اعلام نمودند.‌

۷. پاکسازی طبیعت در فارس همچنان ادامه دارد

در  ادامه فعالیت‌های هفتگی و مستمر تشکل پاکسازان طبیعت فارس صدوشصت و دومین برنامه به پاکسازی رودخانه و حاشیه رودخانه تنگ گمبیل اختصاص داشت. این برنامه مورد استقبال و همراهی گردشگران قرار گرفت.

۸. دانش آموزان لاهیجانی همیار طبیعت شدند

در راستای برنامه آموزشی انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان و جهت ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی به تعدادی از دانش آموزان دبستان مقداد لاهیجان کارت همیار طبیعت اهدا شد.

۹. در شهرستان اقلید یک تن زباله جمع‌آوری شد

 انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید،هفتاد و هشتمین برنامه‌ی خود را به پاکسازی حاشیه بخش وسیعی از تفرجگاه چشمه رسول‌الله اختصاص داد. در این برنامه  بیش از یک تن زباله جمع‌آوری شد.

۱۰.فیلم مستند آب و جان اکران شد

‍ به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی فیلم مستند "آب و جان" در سینما مهر و ماه شوشتر اکران شد. این برنامه با مشارکت انجمن هواداران کارون زلال شوشتر و اداره محیط‌زیست شهرستان برگزار شد.

۱۱. سفیران کرج بازهم به میدان آمدند

ساخت آتش‌بر درختکاری، آبیاری به درختان، طبیعت‌گردی و پاکسازی در جاده چالوس و روستای اغشت به همت سفیران طبیعت کرج انجام شد.

۱۲. طرح کاغذ زباله نیست در لاهیجان انجام شد

به همت انجمن بوم‌بانان گیلان مدرسه علم و دانش در لاهیجان نیز به طرح کاغذ زباله نیست، پیوست.

۱۳. صدمین برنامه پاکسازی در بهبهان انجام شد.

گروه رفتگران طبیعت بهبهان پس از پنج سال تلاش و زحمت، ویژه‌برنامه صدمین فعالیت محیط‌زیستی خود را در پارک پردیس و با همکاری تعدادی از گروه‌ها و انجمن‌های فعال این شهرستان برگزار کرد.

۱۴.دانش آموزان سامانی مدیریت آب باران را یاد گرفتند

دانش آموزان دبستان پسرانه غیرانتفاعی سینای شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری با راهنمایی سمن آوای طبیعت سامان پویا؛ آب باران را جمع‌آوری  و آن را برای آبیاری فضای سبز مدرسه استفاده کردند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید