Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

۱۳ هزار هکتار از اراضی دارای تداخل استان تهران تعیین تکلیف شد

ایانا-تهران : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بابیان این‌که تداخلات اراضی یکی از مشکلاتی است که کشاورزان با دولت دارند، گفت: در کمیسیون رفع تداخلات در تلاشیم تا حق مردم و دولت را بازگردانیم.

۱۳ هزار هکتار از اراضی دارای تداخل استان تهران تعیین تکلیف شد

ذوالفقاری در سومین جلسه کمیسیون رفع تداخلات استان گفت: رفع تداخل به منظور احقاق حق و تفکیک زمین‌های کشاورزی از منابع ملی صورت می‌گیرد و باید با جدیت، تلاش و دقت کافی به نتیجه برسد.

وی تأکید کرد: به دلیل اینکه واگذاری اراضی کشاورزی به روستائیان و صدور اسناد آنان به‌مرور زمان در دهه ۴۰ صورت گرفته، طبیعی است که با توجه به ابزار و امکانات موجود آن زمان، تطبیق حدود ثبتی به‌دقت انجام نگرفته و لذا بخشی از مشکلات مربوط به حدود ثبتی است.

وی افزود: رفع تداخل اراضی کشاورزی با اراضی ملی در استان تهران باید با جدیت و تلاش بیشتری پیگیری شده و  در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد .

ذوالفقاری با بیان اینکه ۵۰ درصد پرونده تداخلات استان تهران با ۹۲ پلاک ثبتی مربوط به شهرستان دماوند است، افزود: مدیریت جهاد کشاورزی دماوند به همین دلیل باید 10 برابر سایر شهرستان‌ها به این پرونده‌ها ورود کند.

در این جلسه، ۱۳هزار هکتار از اراضی دارای تداخل درقالب ۴ پلاک واقع در روستاهای جلیزجند، حسن آباد، شهر آباد و طارس شهرستان فیروزکوه مطرح شد که  ۵۲۲هکتار از این اراضی دارای تداخلات اراضی ملی و غیرملی (مستثنیات و ...) بوده و رفع تداخل شد.

مدیر امور اراضی استان تهران در مورد پرونده‌های در دست اقدام این مدیریت در بخش رفع تداخلات گفت: ۱۰ پلاک ثبتی در شهرستان‌های اسلامشهر، ورامین، شمیرانات و دماوند در جلسه بعدی کمیسیون استان بررسی خواهد شد.

گفتنی است در سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی ماده ۹ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب ۲۳ تیرماه ۱۳۸۹ را به رفع تداخلات اراضی و تثبیت مالکیت‌ها اختصاص داد و وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد با همکاری سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور نسبت به رفع مشکل تداخلات زمین‌های ملی و اراضی کشاورزی اشخاص اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید