Iranian Agriculture News Agency

سفیر آلمان در مسقط:

اتحادیه اروپا به دنبال حفظ و تقویت برجام است

سفیر آلمان در مسقط پایتخت سلطنت عمان گفت که اتحادیه اروپا در پی ایجاد مکانیزمی برای حفظ و تقویت برجام است.

اتحادیه اروپا به دنبال حفظ و تقویت برجام است

به گزارش «خبرگزاری ایانا» به نقل از سفارت ایران در مسقط، «توماس فریدریش شنایدر» در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر کشورمان در عمان، افزود: آلمان برای تقویت برجام تلاش‌های گسترده‌ای را در چارچوب اتحادیه اروپا و همکاری نزدیک با تهران آغاز کرده است.

سفیر آلمان در مسقط به اقدام یک‌جانبه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از برجام اشاره کرد و ادامه داد: برلین از بی‌تعهدی برخی کشورها به معاهدات و قراردادهای بین‌المللی نگران است.

نوری شاهرودی نیز در این دیدار بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تائید گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تعهدات خود به‌طور کامل عمل کرده است، گفت: تهران هیچ تغییری را در برجام نمی‌پذیرد.

دیدار سفیران ایران و آلمان با موضوع همکاری‌های دو کشور بعد از خروج آمریکا از برجام روز یکشنبه در محل سفارت ایران در مسقط برگزار شد.

سلطنت عمان که در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس سیاست مستقلی نسبت به مسائل منطقه و به‌خصوص همکاری با جمهوری اسلامی ایران دارد، تلاش زیادی برای آغاز گفت‌وگوهای تهران و کشورهای غربی برای حل اختلاف بر سر فعالیت‌های هسته‌ای به عمل آورد.

این کشور بعد از تصمیم ترامپ برای خروج کشورش از برجام هم با انتقاد از این تصمیم، واشنگتن را از رویارویی با ایران بر حذر داشت.

ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هیجدهم اردیبهشت‌ماه به‌صورت یک‌جانبه از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شد. این اقدام وی با محکومیت کشورهای مختلف به‌ویژه اتحادیه اروپا روبه‌رو شد.

جمهوری اسلامی ایران و 5 کشور باقی‌مانده در این معاهده، طی روزهای اخیر دیدارهایی باهدف بررسی نوع و شرایط همکاری در چارچوب برجام برگزار کرده‌اند.

سید عباس عراقچی در گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون ایران گفت: «اگر در پایان مذاکرات با اروپایی‌ها به نتیجه‌ای نرسیم از برجام خارج می‌شویم. این در حالی است که دو هفته از مذاکرات گذشته و هنوز نمی‌توانیم اعلام کنیم به نتیجه‌ای رسیده‌‌ایم.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید