Iranian Agriculture News Agency

توسط اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان چادگان انجام می‌شود:

جمع‌آوری بیش از ۴۰۰۰ متر دام از سد زاینده‌رود

جمع‌آوری ادوات صید از متخلفین

ایانا-علم و محیط زیست: با شروع شدن فصل تخم‌ریزی ماهیان دریاچه ، گشت‌های آبی با شدت بیشتری در منطقه حفاظت‌شده دالانکوه و سد زاینده‌رود انجام می‌شود.

جمع‌آوری بیش از ۴۰۰۰ متر دام از سد زاینده‌رود

محیط‌بانان اداره چادگان طی گشت و کنترل و قلاب کشی از تمام قسمت‌های دریاچه سد زاینده‌رود ( منطقه حفاظت‌شده دالانکوه و سد زاینده‌رود) هنگام شب ، بیش از ۴۰۰۰ متر دام از قسمت‌های مختلف دریاچه جمع‌آوری و به پاسگاه محیط‌زیست چادگان منتقل کردند.

به گزارش"ایانا" از اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان چادگان، محیط‌بانان این اداره طی گشت و کنترل و قلاب کشی از تمام قسمت‌های دریاچه سد زاینده‌رود ( منطقه حفاظت‌شده دالانکوه و سد زاینده‌رود) هنگام شب ، با قایق موتوری سازمانی بیش از ۴۰۰۰ متر دام از قسمت‌های مختلف دریاچه جمع‌آوری و به پاسگاه محیط‌زیست چادگان منتقل کردند.

با توجه به اینکه گشت به‌صورت شبانه و به وسیله قایق موتوری انجام می‌گیرد متخلفین در محل حضور ندارند و در صورت حضور به‌محض شنیدن صدای قایق موتوری اقدام به فرار کرده و متواری می‌شوند. همچنین تعدادی از ادوات صید که از متخلفین در سواحل دریاچه به‌جا مانده بود نیز جمع‌آوری و به پاسگاه محیط‌بانی چادگان منتقل شد.

لازم به ذکر است با توجه به ثابت نبودن و بالا آمدن سطح آب دریاچه ، اغلب جزایر به‌طور کامل از سطح آب خارج نشده‌اند و در تاریکی شب (حتی با وجود نور پرژکتور هم قابل مشاهده و تشخیص نیستند)، امکان برخورد قایق با این جزیره‌ها وجود دارد که این موضوع گشت‌های شبانه را با خطرات بسیاری همراه می‌کند. همچنین با شروع شدن فصل تخم‌ریزی ماهیان دریاچه ، گشت‌های آبی با شدت بیشتری پیگیری می‌شوند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید