Iranian Agriculture News Agency

رییس صندوق بین المللی پول:

ترامپ درباره تحریم ایران تجدید نظر کند

ایانا- اقتصاد: نمی‌دانیم این تحریم‌ها علیه اشخاص حقیقی، سهم آنها در شرکت‌ها، گروه‌های اقتصادی یا شرکت‌های بزرگ است یا خیر؟ این پرسش‌هایی است که جوابی برای آنها ارایه نشده است.

ترامپ درباره تحریم ایران تجدید نظر کند

تصمیم رییسجمهور ایالات‌متحده برای خروج از برجام و اعمال سیاست‌های تحریمی جدید، همچنان مخالفان و منتقدانی جدی در اروپا دارد. در آخرین موضع‌گیری رییس صندوق بین‌المللی پول، خواهان بازبینی سیاست‌های آمریکا و تجدیدنظر در خصوص اقدامات تحریمی این کشور علیه ایران و سوریه شد.

از همان روزی که دونالد ترامپ خبر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را داد، مواضعی مشابه آنچه کریستین لاگارد مطرح کرد، از سوی بسیاری از سیاست‌مداران و روسای جمهور کشورهای اروپایی مطرح شده و آنها به پایبندی به توافق گروه 1+5 و ایران تاکید کرده‌اند.

در ادامه نارضایتی‌ها از اقدام ایالات‌متحده، کریستین لاگارد در نشست اصلی و اختتامیه بیست و دومین همایش بین‌المللی سن‌پترزبورگ که نشست اصلی و پایانی این همایش به فرصتی برای انتقاد از سیاست‌های آمریکا و خروج این کشور از برجام تبدیل شد، با اشاره به اینکه سیاست‌های آمریکا در خصوص ایران و روسیه باید تغییر کند چرا که هدف آمریکا از این تحریم‌ها مشخص نیست، گفت: نمی‌دانیم این تحریم‌ها علیه اشخاص حقیقی، سهم آنها در شرکت‌ها، گروه‌های اقتصادی یا شرکت‌های بزرگ است یا خیر؟ این پرسش‌هایی است که جوابی برای آنها ارایه نشده است.

رئیس صندوق بین‌المللی پول در ادامه با اشاره به سه مساله اقتصادی جهان یادآوری کرد که مساله اول بدهی کشورهاست که در کل به 162 هزار میلیارد دلار رسیده است. همچنین خروج سرمایه از کشورهای در حال توسعه به دلیل سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی آمریکا و ایجاد مانع برخی کشورها از انتقال کالا و خدمات از مشکلات دیگر نظام اقتصادی جهان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید