Iranian Agriculture News Agency

بازدید معاون رئیس‌جمهوری از شب‌های سیستان و بلوچستان؛

ظرفیت‌های قومیتی به مثابه یک فرصت

شناسنامه ملی و میراثی ما با آموزه‌های دینی سازگاری دارد

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به همراه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و مدیرعامل برج میلاد از جشنواره شب‌های فرهنگی سیستان‌و‌بلوچستان که در محل برج میلاد تهران در حال برگزاری است، بازدید کرد.

ظرفیت‌های قومیتی به مثابه یک فرصت

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به همراه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و مدیرعامل برج میلاد از جشنواره شب‌های فرهنگی سیستان‌و‌بلوچستان که در محل برج میلاد تهران در حال برگزاری است، بازدید کرد.

در این مراسم که با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از مدیران شهرداری تهران، تعدادی از مدیران استانی و جمعی از چهره‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان برگزار شد، گروه‌های مختلف موسیقی سیستان و بلوچستان به اجرای مراسم پرداختند.

همچنین رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از غرفه‌های صنایع‌دستی، غذا و سوغات محلی که از سوی هنرمندان استان سیستان و بلوچستان برگزار شده بود، بازدید کرد.

مونسان در این بازدید در فضایی صمیمی با تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی گفت‌و‌گو کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

در ادامه این مراسم ولی‌الله شجاع پوریان در سخنانی کوتاه گفت: در رویکرد جدید،  شهرداری تهران، به اقوام ایرانی و ظرفیت‌های قومیتی به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کند که هر اندازه بتواند  زمینه‌های حضور و بروز تاریخی و هویتی این قومیت‌ها را در مرکز کشور فراهم کند، یک فرصت و عامل تقویت‌کننده برای اقتدار ملی قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری از نوروز امسال برنامه‌هایی را با هدف معرفی پیشینه و استعداد ملی همه اقوام ایرانی در دستور کار قرار داد و بر این باور هستیم که شناسنامه ملی و میراثی ما با آموزه‌های دینی سازگاری و هماهنگی داشته و  قرائت خوب از این هماهنگی به انسجام ملی ما دامن خواهد زد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، برج میلاد تهران به‌عنوان نماد ملی همه ایرانیان است و ما امروز افتخار می‌کنیم که فرصتی برای شب‌های فرهنگی استان‌ها و معرفی فرهنگ و هویت و قومیت هر استان فراهم شده است.سیستان و بلوچستان به‌عنوان یکی از پیشگامان قومیتی و ملی ما که دارای پیشینه تاریخی بیش از هفت هزار سال بوده به‌عنوان اولین استان حضور یافته و پس از آن نیز استان‌های مختلف ایران در برج میلاد حضور به هم خواهند رساند.

در ادامه این مراسم علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد تهران نیز گفت: سیستان و بلوچستان سرزمین مردمان دلیر است که حتی قهر طبیعت هم ذره‌ای نتوانسته از سخاوت و بخشندگی مردمانش کم کند.  من ادای احترام می‌کنم به مردم سیستان و بلوچستان، سرزمین کوهستان‌های بلند و دشت‌های وسیع که  مردمانش با لباس سفید  نسل به نسل تیرگی را عقب زدند.

وی ادامه داد: در شب نخست در پایتخت باران آمد و یکی از هم‌وطنان سیستانی خطاب به من گفت که آسمان هم با ما قهر کرده است.  من امروز می‌خواهم به شما بگویم که شما مردمانی هستید که در قلب و دل و جان ما جای دارید. ما آسمان را در چشمان شما و دریا را در دل‌های شما می‌بینیم.

  درویش پور ادامه داد: از همان لحظه اول  که ایده شب‌های فرهنگی و دهکده اقوام مطرح شد، ما تلاش کردیم که تمام امکانات را به خدمت بگیریم برای معرفی فرهنگ و تاریخ سرزمین سیستان و بلوچستان. امیدوارم که ما میزبانان خوبی برای شما بوده باشیم.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، جشنواره شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان با استقبال گسترده مردمی با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنر و آداب و رسوم استان سیستان و بلوچستان از 1 تا 5 خرداد از ساعت 18 تا 2 بامداد میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید