Iranian Agriculture News Agency

کالیفرنیا الگوی شهرها برای نصب پنل های خورشیدی

ایانا-علم و محیط زیست: براساس تصمیم کمیسیون انرژی کالیفرنیا ساختمان های جدید از سال 2020 باید مجهز به پنل‌های خورشیدی برای تولید برق شوند.

کالیفرنیا الگوی شهرها برای نصب پنل های خورشیدی

بر اساس تصمیم کمیسیون انرژی کالیفرنیا ساختمان‌های جدید از سال 2020 باید مجهز به پنل های خورشیدی برای تولید برق شوند.

کمیسیون انرژی کالیفرنیا، به‌تازگی قانون نصب پنل­های خورشیدی را برای ساختمان‌های جدید تصویب کرده است. طبق این قانون، همه ساختمان‌های جدید تا سه طبقه، از سال 2020 باید مجهز به پنل­های خورشیدی برای تولید برق مصرفی شوند. در حال حاضر این کمیسیون برآورد کرده است که تصویب این قانون منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد شد، ضمن این‌که این طرح منجر به صرفه‌جویی 80 دلاری هزینه‌های انرژی مصرفی برای هر خانوار در طول ماه می‌شود.

به گزارش ایندیپندنت؛ سالانه 113 هزار واحد مسکونی در کالیفرنیا ساخته می‌شود که این تعداد در حال افزایش است. با این حال تنها 15 درصد از این ساختمان‌ها مجهز به پنل­های خورشیدی هستند. تصویب چنین قانونی بدون شک این ایالت را به بزرگ‌ترین قهرمان خورشیدی در جهان تبدیل خواهد کرد و مزایای قابل‌توجه اقتصادی و زیست‌محیطی را به همراه خواهد داشت.

تصمیم جدید کمیسیون انرژی کالیفرنیا برای ساختمان‌های مسکونی است، با این حال مقامات شهری سعی دارند تا سال 2030 ساختمان‌های تجاری را نیز مجهز به پنل­‌های خورشیدی کنند.

قانون جدید برای نصب الزامی پنل‌­های خورشیدی بر روی سقف منازل ساکنان کالیفرنیا، نیازی به تصویب مجلس قانون‌گذاری ندارد و در ۱ ژانویه ۲۰۲۰ به‌صورت لازم‌الاجرا، اعمال خواهد شد.

این قانون به هزینه ساخت هر خانه ۹۵۰۰ دلار می‌افزاید، اما از پرداخت هزینه‌های اضافی انرژی جلوگیری خواهد کرد.

کالیفرنیا تا سال 2030 شاهد کاهش 40 درصدی تولید و انتشار کربن خواهد بود، ضمن این‌که قادر است تا آن زمان انرژی تجدیدپذیر را تا 50 درصد تأمین کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید