Iranian Agriculture News Agency

در پی افزایش غلظت ریزگردها

ستاد بحران در کرمان تشکیل شد

افراد سالم نیز از حضور در فضای باز خودداری کنند

ایانا-کرمان : سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان از افزایش غلظت ریزگردها در این استان و تشکیل ستاد بحران در استانداری خبر داد.

ستاد بحران در کرمان تشکیل شد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان  از افزایش غلظت ریزگردها در این استان و تشکیل ستاد بحران در استانداری خبر داد.

مجید سعیدی، با بیان این‌که اوایل صبح امروز هشدار افزایش غلظت ریزگردها از طریق پیامک به روسای دستگاه اجرایی و اعضای مدیریت بحران ارسال شد، گفت: هماهنگی لازم با ادارات محیط‌زیست و هواشناسی به‌منظور پایش غلظت گردوغبار و ماندگاری آن در هوای شهر کرمان انجام شده است.

وی از تماس با مدیریت اداره ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش و سایر ادارات مربوطه به‌منظور مدیریت بهتر شرایط، خبر داد و افزود: اماکن ورزشی کرمان امروز به دلیل ناسالم بودن هوا غیرفعال خواهند بود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان، ادامه داد: به مسئولان اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز اعلام شد به دلیل شرایط ناسالم هوا از نگه‌داشتن بی‌مورد دانش آموزان بعد از اخذ امتحان در مدارس خودداری و هشدارهای لازم به دانش آموزان در این مورد ارائه شود. همچنین تأکید شد تدابیر لازم از طریق پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی نیز در محورهای مواصلاتی اندیشیده و به رانندگان تذکرات لازم به‌منظور حفظ ایمنی داده شود.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به‌منظور افزایش آمادگی لازم مراکز درمانی برای پذیرش بیماران احتمالی ناشی از افزایش گردوغبار، اعلام آمادگی کرده است. همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی هشدارهای لازم را برای جلوگیری از حضور کودکان، افراد سالمند، باردار، بیماران قلبی و ریوی در محیط‌های باز به مردم ارائه کند.

سعیدی، تأکید کرد: افراد سالم نیز از حضور در فضای باز خودداری کنند و در صورت اجبار با ماسک و پارچه مرطوب جلوی بینی و دهان خود را بپوشانند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان توصیه کرد: مردم از بسته بودن در و پنجره اتاق‌های خانه اطمینان حاصل کنند و حتی دریچه‌های کولر را نیز بپوشانند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه غلظت گردوغبار در شهر کرمان تا دقایقی قبل به 259 رسیده است در صورت افزایش این مقدار و تائید ریاست ستاد بحران از ادامه فعالیت کارکنان ادارات جلوگیری خواهد شد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان غلظت گردوغبار تا بعدازظهر امروز در شهر کرمان کاهش خواهد یافت.

گردوغبار از ساعات اولیه صبح امروز آسمان شهر کرمان و رفسنجان را پوشانده و فعالیت‌های روزانه را برای برخی از افراد گروه‌های سنی حساس مانند کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و ریوی با مشکل مواجه کرده است.

شعاع دید در کرمان امروز به کمتر از 700 متر کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید