Iranian Agriculture News Agency

وزیر نیرو اعلام کرد:

از کشاورزی حمایت می‌کنیم

سازوکار اطمینان‌خاطر حق‌آبه‌داران را فراهم می‌شود

ایانا-سیاست و دیپلماسی: وزیر نیرو گفت: دولت این اطمینان را می‌دهد که مدافع حقوق کشاورزان است و به بحث حفظ حقوق حق‌آبه‌ داران توجه می‌کند.

 از کشاورزی حمایت می‌کنیم

به گزارش «خبرگزاری ایانا» رضا اردکانیان، در خصوص حضورش در نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست کمیسیون کشاورزی به مسائل مختلف پرداخته شد و نمایندگان سوالاتی را مطرح کردند که به سؤالات آن‌ها پاسخ داده شد و تلاش می‌شود از نقطه نظرات نمایندگان مجلس برای ارتقاء امور استفاده شود.

وزیر نیرو ادامه داد: محور سؤالات نمایندگان در خصوص تسریع در مهار آب‌های خروجی از کشور بود که در این رابطه بخش قابل‌توجهی منابع از صندوق توسعه ملی اختصاص داده‌شده و بخشی از طرح‌ها انجام‌شده است و در این رابطه به نمایندگان مجلس در جلسه کمیسیون کشاورزی گزارش ارائه شد.

وی در خصوص مشکلات حق‌آبه‌داران گفت: موضوع حق‌آبه‌ها از گذشته و قبل از وضع قوانین فعلی و قانون توزیع عادلانه آب موردتوجه قرارگرفته شده است اما با توجه به اینکه با کمبود بارش کشور روبه‌رو شده باید در این شرایط به بحث تأمین اولویت تأمین آب شرب در اولویت قرار گیرد که در این رابطه کشاورزان همکاری داشته‌اند و دولت نیز به‌تناسب شرایط، تلاش کرده است که به مشکلات کشاورزان توجه کند.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: باید سازوکاری برای اطمینان خاطر حق آبه‌داران به کار گرفته شود تا در سال‌هایی که بارندگی‌ها کم است و تأمین حق آبه با مسئله روبرو می‌شود به وضعیت حق‌آبه‌داران رسیدگی شود.

وزیر نیرو افزود: اطمینان می‌دهم که دولت مدافع حقوق کشاورزان است و منافع کسانی که حق آبه دارند و کسانی هم که حق آبه ندارند را نیز مدنظر قرار می‌دهد تا بخش کشاورزی و تولید با مشکل روبرو نشود و امنیت غذایی کشور فراهم شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید