Iranian Agriculture News Agency

همکاری سازمان تعاون روستایی و شورای ملی زعفران

توسعه تکنولوژی در تولید زعفران

ایانا-جامعه و فرهنگ: مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از همکاری این سازمان با شورای ملی زعفران برای توسعه تکنولوژی تولید و زنجیره ارزش زعفران خبر داد.

توسعه تکنولوژی در تولید زعفران

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از همکاری این سازمان با شورای ملی زعفران برای توسعه تکنولوژی تولید و زنجیره ارزش زعفران خبر داد.

حسین شیرزاد در نشست با علی شریعتی مقدم عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران و رئیس ­گروه بین‌المللی نوین زعفران ضمن اشاره به اینکه زعفران یا طلای سرخ یکی از محصولات کهن و استراتژیک ایران است، به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان این محصول و در راستای بهبود توسعه کشاورزی و رشد اقتصاد غیرنفتی، بحث و گفتگو کردند.

در این نشست، دو طرف برای تحقق چشم‌اندازهای راهبردی مشترک در زمینه‌های افزایش میزان مشارکت و توسعه شبکه‌های روستایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تعاونی‌های روستایی و کشاورزی و جمعی در روستاهای هدف تولیدکننده زعفران و همچنین امنیت شغلی و تثبیت اشتغال پایدار و توسعه اشتغال در حوزه زعفران به توافق رسیدند.

علاوه بر این، دو طرف برای همکاری‌های متقابل در خصوص استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی برای زعفران کاران، توسعه زنجیره ارزش زعفران و به وجود آوردن چارچوب الگویی ثمربخش و ارزش‌آفرین برای دیگر فعالان بازار زعفران توافق کردند.

توسعه تکنولوژی تولید، برداشت و خشک‌کردن بهداشتی زعفران، افزایش کمی و کیفی و افزایش استانداردهای تولید زعفران، راه‌اندازی بازار آتی زعفران در بورس کالا، تقویت مکانیزم های بورسی در تجارت محصول زعفران و همچنین تقویت سازوکار سپرده کالایی در بازار بورسی زعفران از دیگر توافقات سازمان مرکزی تعاون روستایی با شورای ملی زعفران بوده است.

در این دیدار، دو طرف تفاهم کردند­ به‌منظور پایش موضوعات موردعلاقه و رفع چالش‌های فراروی خود، جلسات منظمی در سطوح مدیران و کارشناسان بین شورای ملی زعفران و مدیران سازمان مرکزی تعاون روستایی داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید