Iranian Agriculture News Agency

کهگیلویه و بویراحمد، قطب تولید گل در کشور می‌شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تولید 21 میلیون گل‌رز شاخه بریده در این استان گفت: با اقدامات صورت گرفته در این زمینه، به قطب تولید گل در کشور تبدیل می‌شویم.

کهگیلویه و بویراحمد، قطب تولید گل در کشور می‌شود

علیرضا رستگار در نشست کارگروه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: 17 هکتار از مساحت گلخانه‌های این استان به تولید گل اختصاص یافته که گل‌های بسیار باکیفیت و بازارپسندی را تولید می‌کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این استان همچنین با تولید 17 هزار تن ماهی در این زمینه نیز دارای مقام است.

وی گفت: در سال گذشته واردات ماهی تیلاپیا و قیمت پایین آن، موجب ضرر و زیان تولیدکنندگان ماهی در کهگیلویه و بویراحمد شد.

رستگار با بیان اینکه یکی از باکیفیت‌ترین عسل‌های دنیا با توجه به شرایط اقلیمی این استان در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود، تصریح کرد: تولید عسل در این استان به 950 تن می‌رسد؛ اما زمینه توسعه این بخش و ظرفیت‌های موجود بسیار بیشتر از این میزان تولید است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی تولید 135 هزار تن محصول سیب درختی هم خبر داد و افزود: قیمت این محصول در باغات از 10 سال گذشته تاکنون تغییری نکرده که نشان می‌دهد، دلالان در تعیین قیمت‌ها نقش اصلی دارند و کشاورزان نیز به دلیل توان پایین مالی راهی جز فروش محصول خود به دلالان با قیمت ناچیز ندارند.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به بارندگی‌های کم با کاهش تولید گندم و خرید تضمینی این محصول مواجه خواهیم شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال 63 هزار تن گندم مازار بر نیاز کشاورزان را خریداری کنیم.

رستگار همچنین از پیش‌بینی خرید تضمینی هزار و 500 تن کلزا نیز در این استان خبر داد.

وی میزان تولید گوشت قرمز استان، شیر خام و گوشت مرغ را به ترتیب 14 هزار و 800 تن، 88 هزار تن و 11 هزار تن اعلام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید