Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس‌آباد خبر داد:

قاضی دادگاه متهم 17ساله را قرقبان جنگل کرد

کاهش ۸۵درصدی قاچاق چوب در جنگل‌های نشتارود

بر اساس رأی قاضی دادگاه نشتارود متهم قطع درخت به مدت 270 ساعت به‌عنوان قرقبان جنگل از منابع طبیعی حفاظت می‌کند.

قاضی دادگاه متهم 17ساله را قرقبان جنگل کرد

دادگاه بخش نشتارود شهرستان عباس‌آباد به دنبال اجرای طرح حکم جایگزین زندان و در راستای حفاظت از منابع طبیعی، متهم 17 ساله را به‌عنوان قرقبان جنگل محکوم کرد. این جوان 17 ساله در منطقه نشتارود شهرستان عباس‌آباد اقدام به قطع یک اصله درخت جنگلی کرده بود.

به گزارش ایانا رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس‌آباد گفت: قطع درخت توسط جوانی 17 ساله در منطقه سفیدآب نشتارود اتفاق افتاد و طبق ماده 42 قطع غیرقانونی درختان جنگلی حبس و جریمه را برای افراد به همراه دارد اما بخش قضایی با همکاری منابع طبیعی به‌منظور اشاعه فرهنگ منابع طبیعی  تصمیم گرفته است که حکم جایگزین برای متهم صادر کند.

جواد جلالی کندلوسی افزود: بر اساس  رأی قاضی دادگاه نشتارود این متهم به مدت 270 ساعت به‌عنوان قرقبان جنگل از منابع طبیعی حفاظت می‌کند.

به گفته جلالی متهم به‌اتفاق نیروهای گشت مراقبت در مدت تعیین شده از جنگل‌ها مراقبت می‌کند و این رفتار دادگاه می‌تواند موجب تأدیب و اصلاح متهم و سایر متخلفین شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نشتارود در ادامه از کاهش 85درصدی قاچاق چوب در جنگل‌های نشتارود خبر داد و علت آن را فرهنگ‌سازی، ایجاد گشت و مراقبت مستمر و همکاری مردمان محلی با منابع طبیعی نام برد.

شهرستان عباس‌آباد دارای 30 هزار هکتار جنگل است و در این شهرستان 530 قطعه جنگلی جلگه‌ای موسوم به 10 هکتاری وجود دارد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید