Iranian Agriculture News Agency

در پی توافق مدیران شهری و راه‌آهن صورت پذیرفت

طرح نیلوفری خط آهن تهران – تبریز اجرا می‌شود

فاصله طبقاتی شمال تا جنوب شهر کاهش خواهد یافت

ایانا-آذربایجان شرقی: با اجرا شدن این طرح که با توجه به وسعت و اهمیت اجرا دیگر از حالت منطقه‌ای خارج و باید همانند یک پروژه ملی به آن نگاه کرد، فاصله طبقاتی شمال تا جنوب شهر کاهش یافته و مناطق 17 و 18 به جمع مناطق برخوردار به لحاظ سرانه‌های فرهنگی، تفریحی، گردشگری، فضای سبز و... می‌پیوندند.

طرح نیلوفری خط آهن تهران – تبریز اجرا می‌شود

اجرای طرح موسوم به نیلوفری (ساماندهی اراضی فوقانی خط آهن تونلی تهران – تبریز ) در نشستی با حضور شهرداران و مدیران مناطق 17 و 18، سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری و همچنین نماینده شرکت راه‌آهن تهران مورد ارزیابی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، سید محمد فیاض، شهردار منطقه طی سخنانی با بیان این نکته که با اجرائی شدن این طرح مهم که علاوه بر تأمین بخش عمده‌ای از سرانه‌های موردنیاز شهروندان، موجب بهبود سیمای شهری در مناطق 17 و 18 نیز می‌شود، اظهار داشت: کارگروه‌های تخصصی که در مناطق مذکور آغاز به کار کرده‌اند، طی نشست‌های مشترکی با نمایندگان شرکت راه‌آهن تهران به نتایج مطلوبی در رابطه با ساماندهی این اراضی دست یافته‌اند که امیدواریم با تلاش سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران طرح موسوم به نیلوفری از فاز مطالعاتی وارد فاز اجرا و عملیاتی شود.

وی همچنین ادامه داد: با اجرا شدن این طرح که با توجه به وسعت و اهمیت اجرا دیگر از حالت منطقه‌ای خارج و باید همانند یک پروژه ملی به آن نگاه کرد، فاصله طبقاتی شمال تا جنوب شهر کاهش یافته و مناطق 17 و 18 به جمع مناطق برخوردار به لحاظ سرانه‌های فرهنگی، تفریحی، گردشگری، فضای سبز و... می‌پیوندند.

این مقام مسئول با اشاره به این نکته که از طول مسیر 9700 متری خط آهن تونلی تهران – تبریز در مناطق 17 و 18 تهران ، حدود 5 هزار متر از آن در این منطقه واقع شده، ابراز امیدواری کرد که با تسریع در روند اجرای این طرح ، معضلات شهروندان محلات تولید دارو، حسینی فردوس و 17 شهریور مرتفع شود.

فیاض در بخش دیگری از سخنان خویش به تبیین و تشریح محورهای مختلفی از اجرائی شدن این طرح پرداخت و اظهار داشت : بر اساس مطالعات صورت گرفته در کارگروه‌های مربوطه، مسیر 9700 متری خط آهن تونلی تهران – تبریز در مناطق 17 و 18 به هفت راسته خاطره نیلوفری (موزه بازار آهن)، سمن نیلوفری ( نهادهای مدنی، سلامت و آموزش )، آئین نیلوفری (فرهنگ و مذهب)، گردش بازار و چرخ نیلوفری ( گردش بازار و چرخ نیلوفری )، گلباغ نیلوفری ( گردش بازار گل و گیاه )، هنر نیلوفری (گردش بازار هنر)، خلاقیت و حرف نیلوفری (گردش بازار حرف و تفرج) را پس از گذر از ایستگاه مرکزی راه‌آهن و بوستان ولایت تا رود دره کن (پروژه تاکا) شامل می‌شود.

همچنین همتای فیاض در منطقه 17 تهران، مهندس امیر محسنی نیز در سخنانی به تشریح مهم‌ترین معضلات ناشی از عدم اجرا یا به تعویق افتادن اجرای این طرح پرداخت و یادآور شد: شهروندان این دو منطقه از پایتخت همواره با معضلات اعتیاد، افراد کارتن‌خواب و دیگر بزهکاری‌های اجتماعی دست به گریبان هستند که خوشبختانه با تدابیر مدیریت شهری بخشی از حجم آن‌ها کاسته و بخش دیگری آن نیز منوط به همت شرکت راه‌آهن تهران در واگذاری اراضی مذکور است.

وی در ادامه به آثار مطلوب ناشی از اجرائی شدن طرح موسوم به نیلوفری در این دو منطقه از پایتخت اشاره کرد که علاوه بر تأمین بخش اعظمی از سرانه‌های شهروندی در بخش‌های مختلف، این محدوده‌ها را از زمره مناطق غنی به لحاظ سرسبزی معرفی خواهد کرد.

این گزارش حاکی است، یوسف متقی سرپرست سازمان مناطق عمرانی شهرداری تهران نیز با تأکید بر این موضوع که اجرای طرح موسوم به نیلوفری در اراضی فوقانی خط آهن تونلی تهران – تبریز به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری‌اش تلقی شده ، یادآور شد: این سازمان درصدد است تا در اسرع وقت، عملیات اجرائی شدن طرح را آغاز و زمینه رضایتمندی  شهروندان مناطق 17 و 18 تهران از بابت تأمین بخشی از مطالباتشان فراهم کند.

گفتنی است؛ سهرابی مشاور طرح و تعدادی از مدیران مناطق 17 و 18 نیز به‌تناسب موضوعات مطروحه در نشست به ارائه توضیحاتی پیرامون وضعیت اجرایی شدن این طرح ارائه کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید