Iranian Agriculture News Agency

ارزآوری ۱۲میلیارد تومانی با صادرات انواع کاکتوس و ساکولنت

کاکتوس‌های ایرانی در راه عراق

ایانا-فارس : بازار عراق برای صادرات تولیدات کشاورزی فرصت بسیار بزرگی است، زیرا بیشتر زیرساخت‌های این کشور از بین رفته و نیاز تأمین دارد. در این بین تولیدکنندگان شیرازی توانسته‌اند با صادرات کاکتوس و ساکولنت به عراق، 12 میلیارد تومان برای کشور ارزآوری کنند.

کاکتوس‌های ایرانی در راه عراق

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صادرات انواع کاکتوس و ساکولنت تولیدی 4 گل خانه شیراز به کشور عراق خبر داد.

مجید رضا پاکاری با بیان اینکه مجموع این گلدان‌ها 3 میلیون عدد بوده است، عنوان کرد: با این صادرات   4 میلیارد تومان ارز وارد کشور شد.

وی گفت: سالانه بالغ‌بر 12 میلیون از 20  گونه گیاهی از ارقام کاکتوس و ساکولنت در استان فارس تولید می‌شود و صادرات این گیاهان مبلغی حدود ۱۲ میلیارد تومان ارزآوری به کشور را دارد.

 وی افزود: 13 گلخانه تکثیر و پرورش کاکتوس فعال در فارس با مساحت  10 تا 5 هزار متری در شهرستان‌های شیراز، داراب، سپیدان، جهرم، خرامه، کوارو فیروزآباد فعالیت می‌کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس عنوان کرد: کاکتوس و ساکولنت تولیدی استان فارس به سایر نقاط کشور و همچنین  کشورهای روسیه، قزاقستان و عراق صادر شد.

این گزارش می‌افزاید:  روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری، سومین بخش صادرات از شیراز به مقصد کشور عراق بارگیری شد؛ پیش از این نیز در بهمن ۹۶ صادرات به کشورهای روسیه قزاقستان صورت گرفته بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید