Iranian Agriculture News Agency

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان خبر داد:

رفت و آمد پلنگ ها در مرز ایران و ترکمنستان

ایانا-گلستان : پلنگ از منطقه کوه های سونگی داغ مراوه تپه در شرق گلستان (مشترک بین ایران و ترکمنستان) وارد خاک ایران شده و علاوه بر دو گوسفند را تلف کرده بود.

رفت و آمد پلنگ ها در مرز ایران و ترکمنستان

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از مشاهده یک قلاده پلنگ در نوار مرزی ایران و ترکمنستان درمحدوده چشمه باغ سرهنگ حوالی روستای آق تقای شهرستان مرزی مراوه تپه درمنتهی الیه شرق این استان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا سراوانی اظهار داشت: این پلنگ ساعت 22:20 دقیقه شب گذشته توسط ماموران هنگ مرزی مشاهده شد که پس از رویت، به سمت خاک ترکمنستان فرار کرد.

به گزارش ایرنا، مشاهده پلنگ در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان درسال های گذشته نیز سابقه دارد و در بهمن سال 95 نیز یک قلاده پلنگ به گوسفندان یکی از عشایر حمله و دو راس گوسفند را تلف کرده بود.

این پلنگ از منطقه کوه های سونگی داغ مراوه تپه در شرق گلستان (مشترک بین ایران و ترکمنستان) وارد خاک ایران شده بود و علاوه بر تلف کردن دو راس گوسفند، به سگ نگهبان پاسگاه آق پشت شهرستان مراوه تپه نیز حمله و آن را شکار کرده بود.

هنگ مرزی اترک در استان گلستان مسوولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوی اسلامی ایران با ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را در محدوده شهرستان های گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید