Iranian Agriculture News Agency

کشورهای علاقمند به گردشگران خاص

هشت مقصد برتر گردشگری کشاورزی جهان

دانشگاه کالیفرنیا دارای یک برنامه کشاورزی کوچک است که به کشاورزان کمک می‌کنند تا کسب‌وکارهای گردشگری کشاورزی خود را رشد دهند.

هشت مقصد برتر گردشگری کشاورزی جهان

گردشگری کشاورزی یکی از پرشتاب‌ترین شاخه‌های اکوتوریسم است. این سبک از گردشگری شامل اقامت در یک مزرعه و تجربه سبک زندگی دامداران و کشاورزان می‌شود. ایده آرامش در این محیط‌های زیبا یا ماجراجویی‌های سبک زندگی درگذشته جاذبه گردشگری کشاورزی است. در این مزارع، هدف، ارائه یک تعطیلات منحصربه‌فرد و درک عمیق‌تر از فرآیند کشاورزی از خلال آموزش و تجربه عملی است.

 

تایوان

تایوان مزارعی مختص گردشگری کشاورزی دارد که آن را به تورها پیشنهاد می‌دهد. در این مزارع گردشگران از این شانس برخوردارند تا انواع محصولات را در همان محیط طبیعی خود مزه کنند. چند عامل تایوان را به یک نمونه از گردشگری کشاورزی ایده‌آل تبدیل کرده است. بسیاری از مزارع کوچک امکانات اقامتی را به گردشگران خود پیشنهاد می‌دهند. به‌علاوه غذاهای سرو شده از سبزی‌های گیاهی هستند که در همان محل تولیدشده‌اند. این امر باعث می‌شود کشاورزی پایدار در این منطقه حمایت‌شده و کمترین رد پای کربنی یا همان آسیب‌های رایج از سوی گردشگران در طول سفر ایجاد شود. همچنین در تایوان علاقه‌مندان چای می‌توانند سفرهایی با تمرکز روی مزارع چای داشته و یک سفر تخصصی کشاورزی را تجربه کنند.

توسکانی

توسکانی یکی از اولین مناطقی بود که به‌عنوان مقصد محبوب گردشگری کشاورزی شناخته شد. کلبه‌های کشاورزی به اقامتگاه‌های گردشگری بدل شده و تجربه سبک زندگی روستایی ایتالیایی را به کسانی که به این مناطق سفر می‌کنند، ارائه می‌دهد. تعدادی از این اقامتگاه‌های توسکانی روی آموزش تمرکز کرده‌اند، اما بیشتر آن‌ها جذابیت اقامت در خانه روستایی، گشت‌وگذار در اطراف، استراحت در یک محیط بی‌نظیر را در سبد خدمات خود برای گردشگران دارند. در گردشگری کشاورزی تجربه غذاهای محلی گنجانده‌شده و توسکانی نمونه کاملی از این شیوه با غذاهای محلی و تازه است. شما می‌توانید در آنجا با گوجه، گیاهان و انواع پنیر محلی یک ترکیب جادویی تهیه کنید.

مایورکا

مایورکا جزیره‌ای شناخته‌شده در اسپانیاست که کلبه‌های روستایی آن بیشتر محلی برای انزوا و آرامش به‌جای گشت‌وگذار و تجربه کشاورزی است. با میلیون‌ها بازدیدکننده و گردشگر سواحل مایورکا و دیگر جزایر بالریک در تابستان، یافتن خلوت و انزوا برای گردشگرانی که به دنبال تنهایی هستند مایورکا را به یک مقصد جذاب تبدیل کرده است. عمده این خانه‌های قدیمی روستایی روی تپه‌های دره‌های مایورکا قرار دارند و در آن‌ها جای خواب و صبحانه لوکس و استخرهای شنا و چشمه‌های آب گرم به گردشگران عرضه می‌شود. در برخی از این کلبه‌های روستایی از گردشگران با غذای محلی تازه که مواد تشکیل‌دهنده آن از موادی که در همان محل تولید شده‌اند، پذیرایی می‌شود.

برزیل

برزیل کشوری وسیع با منابع طبیعی و صنعت کشاورزی متنوع است. به‌واسطه گیاهان استوایی و میوه‌ها، گله‌های گاو و نیشکر برزیل اقتصادی مبتنی بر کشاورزی را باوجود توسعه در بخش‌های دیگر اقتصاد خود در دهه‌های اخیر حفظ کرده است. برزیل ممکن است دور از دسترس به نظر بیاید، اما پرواز از میامی یا هیوستون بهترین راه برای دسترسی به این کشور است. افرادی که علاقه‌مند به فعالیت‌های کشاورزی هستند، برزیل را می‌توانند در فهرست بازدید خود قرار دهند و در آن شیوه‌های نوآورانه و پایدار کشاورزی را مشاهده کنند.

هاوایی

افرادی که می‌خواهند یک تجربه ماجراجویانه در کشاورزی داشته باشند می‌توانند به جزیره هاوایی سری بزنند. صنعت گردشگری کشاورزی در هاوایی به‌گونه‌ای است که می‌تواند مجموعه‌ای از افراد باسلیقه‌های متنوع را راضی کند. انجمن گردشگری کشاورزی هاوایی به گردشگران پیشنهادهایی درباره تجربه گردشگری کشاورزی استوایی، آموزش یا تست بهترین تولیدات کشاورزی را می‌دهد. گزینه‌های هاوایی در گردشگری کشاورزی شامل بازدید از مزارع قهوه در جزیره بیگ تا گشت‌وگذار در مزارع مونویی برای اقامت در یک مزرعه ارگانیک است.

گرانادا

گرانادا یک مقصد گردشگری رو به توسعه و محلی برای گردشگری کشاورزی است. مزارع کاکائو و ادویه این جزیره کوچک را به یک جاذبه برای گردشگران علاقه‌مند به کشاورزی تبدیل کرده است. گردو، میخک، دارچین، زردچوبه در اندازه زیاد در این جزیره رشد می‌کنند و آن به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد و استراحتگاه‌های گردشگری کشاورزی در کارائیب شناسانده است. در گرانادا رستوران‌هایی وجود دارد که غذای سنتی منطقه را با موادی که در مزارع تولیدشده‌اند، تهیه می‌کنند. هر گردشگری که عطروطعم ادویه را دوست دارد و مایل به تجربه غذاهای عجیب‌وغریب است می‌تواند گرانادا را برای سفر انتخاب کند.

کالیفرنیا

کالیفرنیا یکی از بهترین محل‌ها در ایالات‌متحده برای اقامت در مزرعه به لطف تنوع محصولات و مزارع آن است. بسیاری از مزارع کوچک در ساحل غربی به گردشگری کشاورزی به‌عنوان یک معیشت مکمل متکی هستند. برای توسعه این نمونه از گردشگری آموزشی‌هایی در خصوص تکنیک‌های کشاورزی در سطح خرد و حتی استراتژی‌هایی برای توسعه کشت ارگانیک به کشاورزان آموزش داده می‌شود. همچنین دانشگاه کالیفرنیا دارای یک برنامه کشاورزی کوچک است که به کشاورزان کمک می‌کنند تا کسب‌وکارهای گردشگری کشاورزی خود را رشد دهند.

فیلیپین

با تنوع و گونه‌گونی‌های در جزایر مختلف، فیلیپین یک مکان ایدهآل برای بازدید از سایت‌های گردشگری کشاورزی با محصولات خاص است. گردشگران در این جزایر می‌توانند درختان بزرگ آناناس و یا مزارع ارکیده را ببیند. مزارعی با تولیدات عجیب‌وغریب مانند میوه اژدها یا پاپایا ازجمله آن‌هاست. دولت در این جزیره آسیای جنوب شرقی به دنبال ایجاد یک مقصد خاص برای تورها است. در فیلیپین انگلیسی‌زبان دوم است و بیشتر افراد می‌توانند به این زبان تکلم کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید