Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور خبر داد:

حفاران غیرمجاز گرفتار رانش زمین شدند

میراث فرهنگی امانتی ارزشمند برای آیندگان است

ایانا-مازندران : فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز در استان مازندران خبر داد.

حفاران غیرمجاز گرفتار رانش زمین شدند

به گزارش ایانا به نقل از روابط‌عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سردار سرتیپ دوم امیر رحمت‌اللهی فرمانده یگان با بیان این مطلب گفت: برابر اخبار واصله از یگان حفاظت استان مازندران و بر اساس مستندات جمعی از دوستداران میراث فرهنگی در مورد فعالیت گروهی از حفاران غیرمجاز به قصد کشف اشیای تاریخی در منطقه حفاظتی وشی، تیم مجرب از نیروهای یگان، با رعایت جوانب حفاظتی پس از طی کردن ساعت‌ها مسافت طولانی در عمق جنگل به محل مورد نظر اعزام شدند.

او تصریح کرد: حفاران در حین گودبرداری با رانش زمین روبه‌رو شدند و متأسفانه در این حادثه یک نفر فوت شد که با تلاش همکاران یگان حفاظت یکی دیگر از حفاران از زیر آوار نجات یافته و راهی بیمارستان شد.

فرمانده یگان حفاظت در ادامه یادآور شد: در این عملیات سه نفر اعضای باند حفار غیرمجاز دستگیر و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار رحمت‌اللهی اضافه کرد: میراث فرهنگی امانتی ارزشمند برای آیندگان بوده و صیانت از آن تکلیف و مطالبه همگان است، این یگان مصمم است با همکاری تمام ظرفیت‌های اجتماعی، امنیتی و قضایی با مجرمان و سوداگران این عرصه که قصد تعرض به هویت ملی و تاریخی این مرزوبوم را دارند قاطعانه برخورد کند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید