Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد:

امضاء تفاهم‌نامه مابین سازمان دامپزشکی کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان دامپزشکی و نیروی انتظامی شامل افزایش همکاری‌ها در حوزه‌هایی همچون تشکیل یگان حفاظت دامپزشکی، کنترل ورود غیر قانونی دام در مرزها و ...

رییس سازمان دامپزشکی کشور از افزایش همکاری‌ها بین سازمان دامپزشکی کشور با نیروی انتظامی خبر داد و گفت: قطعا امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند در پیشبرد اهداف مشترک هر دو سازمان تاثیر‌گذار باشد.

سازمان دامپزشکی کشور: «دکترعلیرضا رفیعی پور» امروز در بیست و پنجمین همایش سراسری معاونان بهداد ناجا، اظهار کرد: برخی از وظایف حاکمیتی و قانونی که بر عهده نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی کشور قرار داده شده با یکدیگر اشتراک و هم پوشانی دارند.

وی افزود: در حوزه اشتراک وظایف این آمادگی را داریم تا با نیروی انتظامی وارد تعامل سازنده‌تری شویم چراکه قطعا با انجام این رویکرد با موفقیت بیشتری همراه هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: کنترل مرزها، تامین امنیت غذایی،اقتصادی و بهداشت عمومی بر عهده سازمان دامپزشکی کشور و نیروی انتظامی قرار دارد لذا می‌بایست به عنوان متولیان این حوزه امنیتی، اقدامات به گونه‌ای باشد تا بتوانیم به بهترین وجه در تحقق اهداف سازمانی پویا‌تر عمل کنیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان دامپزشکی و نیروی انتظامی گفت: با امضای این تفاهم نامه سطح همکاری‌های بین سازمانی ارتقا می‌یابد و بدین ترتیب هر دو دستگاه می توانند مسئولیت‌های خود را به نحو شایسته‌تری انجام دهند.

دکتر رفیعی‌پور اظهار داشت: با توجه به اینکه قریب به 95 درصد میکروارگانیسم‌های بیماری زا توسط عوامل زنده انتقال پیدا می‌کنند لذا کنترل تردد دام و فراورده‌های دامی دارای مجوز حمل در راس الویت‌های کاری مشترک قرار می گیرد بر همین اساس مسوولیت خطیری برعهده ما نهاده شده است در همین راستا وظیفه ذاتی نیروی انتظامی ایجاب میکند بر روند تردد محصولات دامی کنترل و نظارت بیشتری داشته باشد، سازمان دامپزشکی نیز در جهت ایجاد فضای همکاری و هم‌افزایی در این راستا کوشا خواهد بود.

دکتر رفیعی پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و افزود: سالانه دو تا چهار میلیون پرنده مهاجر به 620 آبگیر و تالاب کشور ورود و خروج دارند که این موضوع اجتناب‌ناپذیر بوده و منجر به انتقال وشیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور شد به نحوی که کشور ما و بسیاری از نقاط دنیا با این پدیده و اپیدمی روبرو بودیم که با مدیریت و تلاش شبانه‌روزی همکاران در سراسر کشور این بیماری کنترل شد .

دکتررفیعی‌پور تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه سازمان دامپزشکی کشور تلاش در جهت افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه، کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام، معدوم‌سازی فراورده‌های دامی که غیرقابل مصرف تشخیص داده شده همچنین صیانت از سرمایه‌های دامی کشور است لکن اگر ایست و پست‌های تعریف شده بازرسی‌ سازمان دامپزشکی در سراسرکشور با مشارکت و تعامل بیشتری همراه باشند در کنترل بروز اپیدمی‌ها با توفیقات بیشتری روبرو خواهیم بود.

همچنین در این مراسم سردار سلیمانی معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه هر فرد و گروهی بخواهد به صرف ظرفیت‌های خود اتکا داشته باشد نمیتواند به نحو مطلوب در پیشبرد اهداف موفق باشد اظهار کرد: اگر مجموعه اشتراکات موضوعی در اولویت همکاری‌های بین سازمانی قرار بگیرد از اهمیت بسزایی برخوردار می‌شود لذا امروز با تحقق همین همکاری‌ها و بهره‌گیری از توان طرفین تفاهم میان سازمان دامپزشکی کشور و نیروی انتظامی محقق شد.

تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان دامپزشکی و نیروی انتظامی شامل افزایش همکاری‌ها در حوزه‌هایی همچون رعایت موازین بهداشتی، پایش بیماری های مشترک انسان و دام، کنترل ورود غیر قانونی دام در مرزها همچنین تشکیل یگان حفاظت دامپزشکی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید