Iranian Agriculture News Agency

معاون رئیس‌جمهوری:

وقت جبران است

۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح احیای نخیلات شادگان

معاون رئیس‌جمهور در بازدید از نخیلات بخش خنافره شادگان گفت: در بودجه سال جاری معادل ۱۵ میلیارد تومان برای مطالعه و اجرای طرح احیای نخیلات شادگان منظور شده است و با توجه به اهمیت موضوع می‌توان از ماده‌های ۱۰ و ۱۲ و از اعتبارات ویژه بهره ببریم.

وقت جبران است

معاون رئیس‌جمهور گفت: احیاء نخیلات شادگان در راستای رونق اشتغال و معیشت مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

محمدباقر نوبخت در بازدید از نخیلات بخش خنافره شادگان، با تأکید بر ضرورت احیای نخیلات، اظهار کرد: نخیلات از حوزه آبریز کارون و جراحی استفاده می‌کردند، اما با کاهش دبی این رودخانه‌های، بخش زیادی از نخیلات خشک شدند.

وی با اشاره به بررسی طرح انتقال آب کارون به مارون و جراحی، عنوان کرد: طرحی وجود دارد که کانال آب‌رسانی به کانون ریزگردها را تا نهر منصوره و از آنجا به جراحی متصل کنیم تا آب به این مناطق برسد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه حدود ۱۳ هزار هکتار از نخیلات شادگان، مشکل آب دارد، افزود: احیای این نخیلات در راستای رونق اشتغال، تولید و معیشت مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه پاداش احسان، جز احسان نیست، گفت: این مردم را به دلیل وفاداری، مرزداری و مقاومت‌شان در طول تاریخ به‌ویژه دوران دفاع مقدس همواره تکریم می‌کنیم اما وقت جبران است.

وی گفت: در بودجه سال جاری معادل ۱۵ میلیارد تومان برای مطالعه و اجرای طرح احیای نخیلات شادگان منظور شده است و با توجه به اهمیت موضوع می‌توان از ماده‌های ۱۰ و ۱۲ و از اعتبارات ویژه بهره ببریم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید