Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

صادرات ۸۰۰ تا یک‌میلیون تنی لبنیات

ایانا-فارس : مدیرکل دفتر طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی از صادرات ۸۰۰ تا یک‌میلیون تنی لبنیات خبر داد.

صادرات ۸۰۰ تا یک‌میلیون تنی لبنیات

حبیب امینی اسفیدواجانی از نتایج ارتقای تکنولوژی در واحدهای تولیدی، به تولید دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن مرغ، ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ و ۱۰ میلیون تن شیر اشاره کرد و عنوان کرد: ۸۰۰ تا یک‌میلیون تن صادرات لبنیات داشتیم.

وی در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور و خوراک آبزیان شیراز درباره اقدامات صورت گرفته در معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در جهت ارتقای کمی و کیفی تولید، گفت: در این مورد می‌توان به راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت صنعت طیور کشور به‌منظور مدیریت تولید و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا؛ راه‌اندازی سامانه نهاده‌های دام و طیور؛ استفاده از خوراک‌های کم‌مصرف در بخش دام و طیور؛ استفاده از ضایعات بخش کشاورزی در جایگزین کردن خوراک دام و طیور و استفاده از آخرین تحقیقات دام و طیور کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه، از نظر سخت‌افزاری پتانسیل تولید سه میلیون تن گوشت مرغ، یک‌میلیون و 200 هزار تن تخم‌مرغ و ارتقا قابل‌توجه در تولید شیر در کشور وجود دارد، گفت: با برپایی نمایشگاه‌ها، در پی برندسازی و دستیابی به بازارهای کشورهای همسایه جهت صادرات محصولات دام و طیور هستیم.

مدیرکل دفتر طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: درواقع نمایشگاه‌ها مصداق دقیق حمایت از تولید داخلی کشور است، ازجمله دستاوردهای نمایشگاه، می‌توان به افزایش دانش و ایجاد ساختارهای مستحکم‌تر صادراتی اشاره کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید