Iranian Agriculture News Agency

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت تالاب‌ها برای گردشگری

احیای تالاب‌ها برای کنترل گردوغبار در اولویت است

ایانا-علم و محیط زیست: در سایه مدیریت جامع زیست‌محیطی و سرمایه‌گذاری ادارات میراث فرهنگی می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری تالاب‌ها استفاده کرد.

بهره‌گیری از ظرفیت تالاب‌ها برای گردشگری

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به لزوم سامان‌دهی وضعیت تالاب‌های کشور گفت: تأمین حق‌آبه تالاب‌ها برای احیا آن‌ها در دستور کار ویژه دولت قرارگرفته است تا از تولید گردوغبار محلی در مناطق مختلف کشور جلوگیری شود.

به گزارش ایانا حمید ظهرابی در حاشیه بازدید از تالاب بین‌المللی کانی برازان مهاباد گفت: امسال با تأکید رئیس‌جمهوری مبنی بر حفظ و احیای تالاب‌ها، حق‌آبه آن‌ها تأمین می‌شود.

وی افزود: بسیاری از تالاب‌های کشور در انتهای حوضه‌های آبخیز قرار دارد و بهره‌برداران بالادستی نسبت به حق‌آبه تالاب‌ها تعدی می‌کنند.

ظهرابی ادامه داد: امسال یک کارگروه ملی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری و دبیری سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور برای پیگیری برنامه‌های احیای تالاب‌ها نیز تشکیل شده است.

وی گفت: جلب مشارکت مردم برای جریان‌سازی‌های اجتماعی و توسعه فعالیت‌های بومی و محلی با هدف تأمین حق‌آبه تالاب‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین درباره نقش مهم تالاب‌ها در اکو توریسم گفت: در سایه مدیریت جامع زیست‌محیطی از تالاب‌ها و سرمایه‌گذاری ادارات میراث فرهنگی می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری تالاب‌ها استفاده کرد و موجب توسعه اقتصادی منطقه شد.

ظهرابی با اشاره به‌ضرورت حفظ تنوع زیستی تالاب‌ها نیز افزود: 9 برنامه مدیریتی برای حفظ تنوع گونه‌های پرندگان و جلوگیری از انقراض آن‌ها با مشارکت‌های مردمی آماده شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی آذربایجان غربی، با اشاره به وضعیت مطلوب تالاب کانی برازان مهاباد در زمان حاضر، بیان کرد: کمبود آب در انتهای تابستان و آلودگی منابع تغذیه‌کننده آب تالاب مهم‌ترین تهدیدهای این تالاب به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید