Iranian Agriculture News Agency

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:

خسارت 6000 میلیارد تومانی سرما به مناطق غرب کشور

کشاورزان مناطق غرب کشور نیازمند حمایت ویژه دولت

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه سرمازدگی شش هزار میلیارد تومان به مناطق غرب کشور خسارت زده است، گفت: کشاورزان مناطق غرب کشور نیازمند حمایت ویژه دولتی هستند.

خسارت 6000 میلیارد تومانی سرما به مناطق غرب کشور

به گزارش «ایانا» جلال محمودزاده درباره میزان خسارت وارده بر اثر سرمازدگی به کشاورزان مناطق غرب کشور، گفت: متأسفانه سرمازدگی شش هزار میلیارد تومان به کشاورزان مناطق کشور در شرایطی خسارت وارد کرده است که ما انتظار داشته‌ایم، حداقل رئیس‌جمهور پس از اعلام برآوردی از میزان خسارت به سرعت تصمیم‌هایی برای پرداخت خسارت به کشاورزان در نظر می‌گرفتند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمازدگی به مناطق غرب کشور همچون استان‌های قزوین، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، تاکستان و دیگر شهرهای غرب کشور خسارت وارد کرده است؛ بنابراین جا دارد برای سرپا شدن کشاورزان و بازگشت به تولید، دولت فکر اساسی بکند.

وی ادامه داد: 192 نفر از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور برای پرداخت خسارت سرمازدگی که منجر به وارد شدن خسارت شش هزار میلیاردی به کشاورزان شده است، نامه نوشتند تا هرچه سریع‌تر خسارت کشاورزان پرداخت شود؛ اما متأسفانه رئیس‌جمهور حتی پاسخ نامه وکلای بهارستان را نیز نداده است که این امر صحیح نیست.

وی با بیان اینکه پایه و اساس اقتصاد کشور بر محور کشاورزی و اشتغال مولد ترسیم شده است، تصریح کرد: دولت باید نگاه حمایتی به صنعت کشاورزی داشته باشد تا این صنعت پویا جان تازه‌ای بگیرد.

محمودزاده افزود: یکی دیگر از مشکلات اساسی صنعت کشاورزی، عدم دسترسی کشاورز به نهاده‌های کشاورزی است و این در حالی است که اگر خواهان پویایی اقتصاد کشاورزی هستیم باید نگاه ویژه به تولید در صنعت کشاورزی داشته باشیم.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سرمازدگی شش هزار میلیارد تومان به مناطق غرب کشور خسارت زده است، یادآور شد: کشاورزان مناطق غرب کشور نیازمند حمایت ویژه دولتی هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید