Iranian Agriculture News Agency

معاون بین‌الملل وزارت نفت

رقبا به بازار ایران چشم دوختند

ایانا- اقتصاد: علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز گفته است ایران در نظر دارد 300 هزار بشکه در روز نفت مختص به صادرات را به پالایشگاه‌های داخلی اختصاص دهد.

رقبا به بازار ایران چشم دوختند

وال استریت ژورنال نوشت ایران می‌گوید: رقبای ایران در حال سواستفاده از تحریم‌ها برای دزدیدن سهم ایران از بازار نفت هستند. ساعات پایانی روز سه شنبه وزارت انرژی عربستان اعلام کرد برای «کاهش دادن تاثیرات هرگونه کمبود احتمالی عرضه در بازار» اقدام خواهد کرد.

یک مقام نفتی این کشور گفت عربستان به پالایشگاه‌هایی که اکنون نفت خام ایران را می‌خرند دسترسی یافته و قراردادهایی پیشنهاد می‌کند. این در حالی است که سخنگوی شرکت آرامکوی عربستان که نفت تولیدی این کشور را می‌فروشد از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد. وال استریت ژورنال نوشت ایران می‌گوید رقبای ایران  در حال سواستفاده از تحریم‌ها برای دزدیدن سهم این کشور از بازار هستند.

امیرحسن زمانیان، معاون وزیر نفت ایران گفته است: «من از بخش بازاریابی‌مان شنیدم که هرجا می‌رود، در اروپا و آسیا، توسط رقبای ما دنبال می‌شود و به (مشتریان ما)تخفیف پیشنهاد کرده و فنته‌انگیزی می‌کنند.»

علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز گفته است کشورش در نظر دارد  300 هزار بشکه در روز نفت مختص به صادرات را به پالایشگاه‌های داخلی اختصاص دهد.

همچنین ایران می‌تواند با افزایش صادرات به چین و روسیه، حجم نفت صادراتی خود را به سوی شرق روانه سازد؛ به گفته مقامات ایرانی و روسی، مسکو به علت تحریم‌های غرب علیه این کشور، شروع به خرید روزانه 100 هزار بشکه نفت ایران در عوض دریافت کالا و تجهیزات کرده است. روس‌ها نفت ایران را پالایش می‌کنند و محصولات پالایش شده را صادرات مجدد می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید