Iranian Agriculture News Agency

توسعه همکاری‌های ایران و کرواسی در گردشگری و صنایع‌دستی

آیین و رسوم ایران برای کروات‌ها جذاب است

زنان، فعالان بخش صنایع دستی

کشور کرواسی برای افزایش همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها و به‌ویژه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی آمادگی دارد.

آیین و رسوم ایران برای  کروات‌ها جذاب است

در دیدار معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با وزیر امور اقتصادی و معاون نخست‌وزیر کرواسی، تشکیل کمیته فنی برای پیگیری افزایش همکاری‌های دو کشور در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی موردتوافق قرار گرفت.

به گزارش ایانا به نقل از میراث آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با مارتینا دالیچ وزیر امور اقتصادی و معاون نخست‌وزیر کرواسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون رئیس‌جمهوری در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به افزایش همکاری‌های ایران و کرواسی در حوزه‌های مختلف، افزود: روابط ایران و کرواسی خوب و سازنده است و امیدواریم بتوانیم در حوزه گردشگری نیز شاهد افزایش تعاملات دو کشور باشیم.

مونسان با اشاره به وظایف و مسئولیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گفت: در حوزه صنایع‌دستی، هنرمندان ایرانی در بیش از 400 رشته فعالیت دارند و تعداد زیادی از این هنرمندان را بانوان تشکیل می‌دهند، همچنین در بخش میراث فرهنگی، ایران یکی از کشورهای دارای تمدن و تاریخ بسیار غنی است، جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر و اقلیم متفاوت و متنوعی در ایران وجود دارد.

او تصریح کرد: آیین و رسوم متنوعی در نقاط مختلف ایران وجود دارد که می‌تواند برای مردم و گردشگران کرواسی جالب‌توجه باشد، باید تلاش کنیم روابط دو کشور در حوزه گردشگری گسترش پیدا کند و زمینه مبادله صنایع‌دستی ایران و کرواسی را نیز فراهم کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه تشکیل کمیته فنی با عضویت معاونان مربوطه، برای پیگیری مباحث و مسائل و پیش‌بینی راهکارهای اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: باید کمک کنیم ایران و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و آداب‌ورسوم ایران به مردم کرواسی معرفی شود.

معاون رئیس‌جمهوری تأکید کرد: با تشکیل کمیته فنی امکان برقراری ارتباط و افزایش تعامل بین بخش خصوصی گردشگری دو کشور نیز بیش‌ازپیش فراهم می‌شود.

مارتینا دالیچ وزیر امور اقتصادی و معاون نخست‌وزیر کرواسی نیز در این دیدار با اشاره به این‌که مسئولیت حوزه صنایع‌دستی این کشور را در اختیار دارد، گفت: بسیاری از خانواده‌ها در کرواسی در حوزه صنایع‌دستی اشتغال دارند و از این طریق امرارمعاش می‌کنند.

او ادامه داد: کشور کرواسی برای افزایش همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها و به‌ویژه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی آمادگی دارد، همچنین تشکیل کمیته فنی می‌تواند به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن همکاری‌ها سرعت ببخشد.

وزیر امور اقتصادی و معاون نخست‌وزیر کرواسی تصریح کرد: کرواسی درزمینهٔ گردشگری تجارب بسیار زیادی دارد و کشور ما سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست، ما آمادگی داریم این تجارب را در اختیار ایران قرار دهیم.

مارتینا دالیچ اضافه کرد: افزایش همکاری‌ها در بخش گردشگری می‌تواند زمینه شناخت و آشنایی مردم ایران و کرواسی را بافرهنگ، آداب‌ورسوم و تاریخ دو کشور فراهم کند، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه همکاری‌ها در صنعت گردشگری یکی از موضوعاتی است که می‌تواند از طریق سفرای دو کشور نیز دنبال شود.

او در پایان به بازدیدهای خود از آثار و بناهای تاریخی تهران اشاره کرد و افزود: در این سفر از کاخ گلستان، موزه ایران باستان و موزه فرش بازدید کردم.

استریبور کیکرتس سفیر کرواسی در ایران، محمد محب‌خدایی معاون گردشگری، پویا محمودیان سرپرست معاونت صنایع‌دستی در این جلسه حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید