Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری خبر داد:

آغاز عملیات آبخیزداری در شهرستان ری

ذخیره آب در سطوح شیب‌دار

عملیات آبخیزداری در حوزه آراد شهرستان ری در قالب اقدامات ذخیره نزولات آسمانی در سطح 135 هکتار به مرحله اجرا درآمده است.

آغاز عملیات آبخیزداری در شهرستان ری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری از آغاز عملیات آبخیزداری در زیر حوزه آبخیز جنوب آراد این شهرستان با اعتباری حدود 2 میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ضیاء نصرتی با اعلام این خبر افزود: عملیات آبخیزداری در این زیر حوزه در قالب اقدامات ذخیره نزولات آسمانی در سطح 135 هکتار، بوته کاری به تعداد بیش از 20 هزار اصله و حفاظت و قرق در وسعت 340 هکتار به مرحله اجرا درآمده است.

وی بابیان اینکه اقدامات مربوط به ذخیره نزولات آسمانی به روش کنتور فارو انجام می‌شود اظهار داشت: در این روش که در سطوح شیب‌دار به مرحله اجرا درمی‌آید، نهرهای کوچکی در خطوط تراز ایجادشده که با این اقدام سرعت روان‌آب‌ها کاهش‌یافته و موجب ذخیره آب در زمین می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری به مزایای اجرای عملیات آبخیزداری اشاره و تصریح کرد: مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، کاهش فرسایش خاک و رسوب‌دهی، کنترل هزرآب‌ها، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی وکاهش سیل‌خیزی و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی را می‌توان به‌عنوان مزایای فعالیت‌های آبخیزداری نام برد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید