Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی

تقویت چای ایرانی از محل تعرفه واردات

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: باید در سال حمایت از تولید داخلی تعرفه واردات را به نوعی افزایش داد که فرصت تولید و بازار فروش مطمئن برای تولیدکننده ایجاد شود.

تقویت چای ایرانی از محل تعرفه واردات

 به گزارش «ایانا» جبارکوچکی‌نژاد درباره وضعیت تولید چای گیلان در کشور، گفت: برای ساماندهی صنعت چای گیلان، دولت باید قوه نظارتی‌اش را برای بهبود وضعیت چای گیلان افزایش دهد و در واقع برای بهبود اقتصاد چای‌کاران باید بخش خصوصی پا به میدان عمل بگذارد.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات چای به‌طورمستقیم تولیدکننده گیلانی را متضرر می‌کند، تصریح کرد: از سازمان چای به تنهایی نمی‌توان انتظار داشت از حقوق تولیدکننده داخلی درعرصه تولید چای حمایت کند؛ بلکه باید در سال حمایت از  تولید داخلی تعرفه واردات را به نوعی افزایش داد که فرصت تولید و بازار فروش مطمئن برای تولیدکننده ایجاد شود.

 کوچکی‌نژاد  افزود: دولت باید بگذارد مردم صنعت چای را مدیریت کنند و دولت تنها دراین میان می‌بایست نقش نظارتی خود را ایفا کند.

وی ادامه داد: روند تولید چای و حمایت از این محصول ناب گیلان باید تغییرکند تا بتوان بازار چای ایرانی را ساماندهی کرد و یکی از راهکارهای حمایتی دولت در صنعت چای این است که  با افزایش تعرفه واردات فضا را برای  تولیدکننده داخلی  هموار کند.

نماینده مردم رشت درمجلس با بیان اینکه  دولت دست خود را از  صنعت چای گیلان  بردارد، گفت: افزایش واردات  تعرفه چای  راهکاری اساسی برای رونق تولید کشاورزان تلقی می‌شود و تا زمانی که فکر اساسی برای تعیین تعرفه بالا برای چای نشود، وضعیت چای در کشور ساماندهی نمی‌شود.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآورشد: دولت از محل افزایش تعرفه واردات چای، کشاورزان  را در راستای تولید حمایت کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید