Iranian Agriculture News Agency

علی اکبری رییس کمیسیون کشاورزی/

دولت و مجلس برای کاهش تبعات خشکسالی مصمم‌اند

در استان گیلان هم با کمبود آب کشاورزی مواجه هستیم٬ در نتیجه دولت محدودیت هایی را در تنظیم الگوی کشت گذاشته است تا میزان مصرف آب را تنظیم کند.

 دولت و  مجلس برای کاهش تبعات خشکسالی مصمم‌اند

به گزارش «ایانا»٬ علی اکبری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مجلس در خصوص بحران کم آبی و خشکسالی در کشور هشدار داد و گفت: موضوع کم آبی و خشکسالی نه تنها در استان سیستان و بلوچستان بلکه در کل کشور تسریع دارد.

وی خاطر نشان کرد: حتی  در استان گیلان هم با کمبود آب کشاورزی مواجه هستیم٬ در نتیجه دولت محدودیتهایی را در تنظیم الگوی کشت گذاشته است تا میزان مصرف آب را تنظیم کند.

اکبری تصریح کرد: دولت طی برنامهای مشخص٬ اجازه کشت برنج در نقاطی که با کم آبی مواجه است را به‌دلیل مصرف آب زیاد این محصول نداده است و این تقسیم بندی متناسب با امکانات و ظرفیت‌های آبی استان‌ها به کشاوزران داده شده است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرچه با این روش کمبود آب جبران نمی‌شود گفت: این کمبود آب ناشی از آثار خشک‌سالی است اما با این روش تا حدودی می‌تواند بازده  و راندمان کار را افزایش داد.

وی تاکید کرد: اقدامات دولت و حمایت‌های مجلس در جهت کاهش تبعات خشک‌سالی است نه رفع مشکل خشک‌سالی٬ چرا که مشکل خشک‌سالی را بشر نمی‌تواند رفع کند.

اکبری در پایان گفت: دولت سرمایه‌گذاری می‌کند راندمان افزایش پیدا کند و آب بهینه مصرف شود تا بتوان بیشتر از آن بهرمند شویم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید