Iranian Agriculture News Agency

در روز جهانی پرندگان مهاجر:

برای حفظ پرندگان هم‌صدا شویم

پاکسازی پارک ملی نخیلو برای تخم‌گذاری پرندگان مهاجر

ایانا-بوشهر : «برای حفظ پرندگان هم‌صدا شویم» شعار روز جهانی پرندگان مهاجر در سال 2018 است.

برای حفظ پرندگان هم‌صدا شویم

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر، روز جهانی پرندگان مهاجر که 10 سال است  همه ساله در روزهای نهم و دهم ماه می میلادی در جهان گرامی داشته می‌شود، در سال جاری نیز مطابق با 19 و 20 اردیبهشت ماه در استان بوشهر موردتوجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان این مطلب گفت: این روز که به منظور مشارکت همگان در موضوع حفاظت از پرندگان مهاجر و زیستگاه‌های آنها موردتوجه دوستداران محیط‌زیست و پرندگان واقع  شده است، بهانه‌ای است تا همه اقشار دولتی و غیردولتی با بهبود عملکرد خود نسبت به این زیستمندان ارزشمند در راه بقا و حفاظت از نسل آنها کوشا باشند.

حسین دلشب افزود:  با عنایت به شعار امسال 2018 این روز؛ "برای حفظ پرندگان هم‌صدا شویم." لزوم توجه همه دست‌اندرکاران فعالیت‌های زیست‌محیطی در حفظ حقوق این حیوانات در احداث ابنیه و تجهیزات مرتبط با تولید انرژی ضمن تمرکز بر انرژی‌های نوین و تجدیدپذیر و همچنین حمایت از تنوع زیستی آنها ضروری است.

وی تصریح کرد: عمده پرندگان مهاجر استان بوشهر شامل دو طیف هستند که گروهی از آنها پرندگان مهاجر تابستان‌گذران هستند که در نیمه اول سال جهت زادآوری به زیستگاه‌های مستعد استان به خصوص جزایر پارک ملی دیر- نخیلو مهاجرت دارند و جوجه‌آوری غالب آنها در ماه‌های خرداد و تیر است. طیف دیگر، پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی زمستان‌گذران هستند که در نیمه‌دوم سال در استان حضور داشته و اوج جمعیت آنها در ماه های دی و بهمن است.

حسین دلشب با اشاره به این که پاکسازی جزیره جهت تخمگذاری بهینه سایر پرندگان مهاجر ازجمله پرستو دریایی گونه سفید انجام شده است افزود:  همچنین تعدادی نهال حرا نیز در محل های مستعد این جزیره کاشته شد که رشد این درختان در آینده تأثیر به‌سزایی در بالا رفتن کیفی زیستگاه پرندگان حاضر در این جزیره و تنوع زیستی آن خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید