Iranian Agriculture News Agency

فرماندار سرپل ذهاب:

برای تقویت زیرساخت‌های کشاورزی به اعتبار نیاز داریم

مردم را تشویق کنیم تا از اسکان موقت به منازل خود برگردند

ایانا-کرمانشاه : جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب در نشست خبری امروز خود در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با بیان اینکه زلزله زیرساخت‌های شهرستان سرپل ذهاب را دچار مشکل کرد و بیکاری مضاعفی تحمیل شد، گفت: باید برای تعمیر و تقویت زیرساخت‌های کشاورزی اعتبار مالی اختصاص دهیم.

برای تقویت زیرساخت‌های کشاورزی به اعتبار نیاز داریم

فرماندار سرپل ذهاب گفت: باید برای تعمیر و تقویت زیرساخت‌های کشاورزی اعتبار مالی اختصاص دهیم.

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب در نشست خبری امروز خود در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهار کرد: زلزله کرمانشاه زیرساخت‌های شهرستان سرپل ذهاب را دچار مشکل کرد و بیکاری مضاعفی تحمیل شد.

جمالی‌نیا افزود: خوشبختانه امروز بحران‌های شهرستان سرپل ذهاب با چاره‌اندیشی دولت درباره زلزله با حضور دستگاه‌های اجرایی مثل بنیاد مسکن تا اندازه‌ای برطرف شده است.

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه وسعت شهرستان سرپل ذهاب 1211 مترمکعب است، تصریح کرد: بیش از 32 هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله در این منطقه آسیب دیدند.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و 500 نفر که در جریان زلزله دچار آسیب‌دیدگی بودند، گفت: برای اسکان موقت زلزله‌زدگان همه تلاشمان را به کار گرفتیم و مردم‌ را در کانکس و چادر اسکان دادیم.

فرماندار سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: همچنین تأمین خدمات رفاهی با تلاش آبفا و اداره برق تأمین شد و توانستیم آب‌های روان و فاضلاب‌ها را از محدوده مسکونی مردم دفع کنیم.

وی اضافه کرد: باید مردم را تشویق کنیم تا از اسکان موقت به منازل خود برگردند، چراکه حدود هفت هزار واحد مسکونی به‌طور کامل تعمیر شده است.

جمالی‌نیا تأکید کرد: همچنین باید برای تعمیر و تقویت زیرساخت‌های کشاورزی تخصیص اعتبار دهیم، البته دولت در این زمینه تمام توان خود را به کار گرفت و قصد داریم واحدهای اصناف را از طریق ایجاد بازارچه جبران کنیم.

جمالی نیا

فرماندار سرپل ذهاب متذکر شد: بیش از دو هزار واحد صنفی قبل از وقوع زلزله فعال بود اما اکنون بیش از یک هزار و 500 واحد فعال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهر بعد از وقوع زلزله تثبیت شده است گفت: بیشترین آسیب‌ها در منطقه فولادی اتفاق افتاد که دلیل آن هم ساخت و ساز غیرمجاز است که باعث شد شاهد بیشترین خسارات باشیم.

جمالی‌نیا ادامه داد: بنیاد مسکن با بررسی‌ها و آزمایش خاک همچنین انجام هماهنگی‌ با دستگاه‌هایی همچون شهرداری‌ها توانسته با توان نظارتی وضعیت را نسبت به پنج ماه گذشته بهبود بخشد، اما هنوز همه خواسته‌های مردم انجام نشده است.

فرماندار سرپل ذهاب اظهار کرد: بعد از زلزله شدت بارش و تگرگ در کرمانشاه بی‌سابقه بود و سیلاب در برخی روستاها خسارات زیادی وارد کرد اما خوشبختانه این مشکلات را مدیریت کنیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید