Iranian Agriculture News Agency

در کمیسیون حقوقی مجلس انجام شد:

تصویب کلیات لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان

محیط‌بانان و جنگلبانان حکم ضابطان خاص همچون مأموران نیروی انتظامی را پیدا می‌کنند تا اگر کشته شدند، شهید محسوب شوند.

تصویب کلیات لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان و بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی در نشست کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، حسن نوروزی در تشریح دستور کار نشست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان از دیگر موضوع‌های موردبررسی در این نشست بود که این ماده واحده از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و ضرورت حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان و حتی مأموران امور اراضی و منابع طبیعی، دریاهای کشور تدوین شده است.

نوروزی افزود: در این نشست قرار شد محیط‌بانان و جنگلبانان حکم ضابطان خاص همچون مأموران نیروی انتظامی را پیدا کنند که اگر کشته شدند، شهید محسوب شوند یا اگر مطابق با قانون تیراندازی کردند، مجرم شناخته نشوند و موظف به پرداخت دیه نبوده یا محکوم به زندان یا قصاص نشوند و درنهایت نیز کلیات این لایحه به تصویب رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: امروز کمیته‌ای نیز تشکیل شد که بنده ریاست آن را بر عهده دارم تا بعد از گذشت یک ماه نتیجه بررسی‌ها و خلاصه مباحثی که در این رابطه در کمیته فوق مطرح می‌شود در قالب یک گزارش در کمیسیون ارائه شده و برای بررسی جزئیات آن و ارائه این لایحه در صحن تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به میهمانان حاضر در این نشست تأکید کرد: در این نشست مسئولانی از سازمان‌های حفاظت محیط‌زیست، میراث فرهنگی، دریاها، امور اراضی و جنگل‌بانی و منابع طبیعی و مرکز پژوهش‌ها حضور داشتند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید