Iranian Agriculture News Agency

رئیس جمهوری در خراسان رضوی:

دست کشاورزان را باید بوسید

از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۵۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است

بعضی می‌گویند تعامل سازنده با دنیا خوب نیست. بذری که وارد می‌کنیم محصول ما را سه تا چهار برابر می‌کند. یعنی از همان زمین از همان زحمت سه برابر بیشتر برداشت شود.

دست کشاورزان را باید بوسید

دکتر روحانی در مراسم افتتاح 123 پروژه کشاورزی در استان خراسان رضوی گفت: آقای حجتی؛ از تلاش‌های جنابعالی، وزارتخانه جهاد کشاورزی و همه کشاورزان سراسر کشور تشکر می‌کنم، دست همه کشاورزان را باید بوسید بخاطر تلاش‌های پیگیری که برای خودکفایی در مواد غذایی مورد نیاز کشور انجام می‌دهند.

رئیس جمهور ادامه داد: به دو سه نکته خیلی مهمی آقای حجتی اشاره کرد؛ اول اینکه امروز 123 طرح و پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی افتتاح می‌شود که ارزش آن 313 میلیارد تومان اعلام کردند. نکته خیلی مهم این بود که وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان ما تلاش بسیاری برای سامانه‌های نوین آبیاری انجام می‌دهند و این بسیار مهم است. ما الآن مشکل کم‌آبی داریم. یکی از راه‌حل‌های مشکل کم‌آبی ما صرفه‌جویی در زمینه آب در بخش کشاورزی است.

دکتر روحانی افزود: آقای وزیر اشاره کرد که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 56 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است. کل سامانه نوین آبیاری در همه دولت‌های قبل از اول انقلاب تا به حال در استان خراسان 110 هزار هکتار بوده است. بیش از نصف آن در چهار سال انجام شده است؛ 56 هزار هکتار.   اشکال ندارد خدمات دولت نادیده گرفته شود اما خدمات کشاورزان را نادیده نگیریم. آقای مهندس حجتی گفتند ما امسال دنبال این هستیم که 28 هزار هکتار دیگر به آن‌ها اضافه کنیم. این خیلی رقم بالایی است. اگه بتوانیم 28 هزار هکتار دیگر به آن‌ها اضافه کنیم، قدم بسیار مهمی است در مسئله صرفه‌جویی آب و تحولاتی که در بخش گلخانه‌ای ایجاد می‌شود.

رئیس جمهوری در ادامه پیرامون ارتباط و تعامل با دنیا در جهت پیشرفت بخش کشاورزی گفت: بذر برای ما خیلی مهم است. بعضی می‌گویند تعامل سازنده با دنیا خوب نیست. بذری که وارد می کنیم محصول ما را سه تا چهار برابر می‌کند. یعنی از همان زمین از همان زحمت سه برابر بیشتر برداشت شود. اینکه مهندس فتاح می‌گوید ما در بخش امداد داریم کار می‌کنیم که مستمری‌بگیران ما سه‌برابر 3.5 برابر بعضی 4.5 برابر بگیرند که این کار بسیار ازرشمند و درست و واجبی است، یکی از راه‌ها این است که کشاورز عزیز زحمتکش ما بتواند از زمین خود دو برابر سه برابر محصول بردارد. این راهش سیستم‌های نوین آبیاری، فعالیت‌های دانش‌بنیان، سم درست استفاده کردن، بذر درست استفاده کردن، از زمین درست استفاده کردن، مکانیزه کردن کشاورزی و ده‌ها کار دیگری است که باید انجام بگیرد. تشکر اول من از کشاورزان ایران از کشاورزان استان خراسان رضوی است و تشکر دوم من از همه دست‌اندرکاران از وزارت جهاد کشاورزی و شخص آقای مهندس حجتی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید