Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

گندم‌کاران نیمی از پول خود را نقد دریافت می‌کنند

در سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان از منابع کشور صرف اقتصاد کشاورزان در زمینه گندم تا قبل از آرد شد

ایانا-کشاورزی: در سال گذشته 17 هزار میلیارد تومان از منابع کشور صرف اقتصاد کشاورزان در زمینه گندم تا قبل از آرد شد.

گندم‌کاران نیمی از پول خود را نقد دریافت می‌کنند

گندم‌کاران 50 درصد قیمت محصول خود را نقد و باقی را ظرف دو ماه آینده دریافت می‌کنند. این خبر را معاون وزیر جهاد کشاورزی در جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی گندم داد.

یزدان سیف مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توضیح داد که در سال جاری کشاورزانی که گندم خود را تحویل داده و مشکل پهنه‌بندی نداشته باشند، 50 درصد قیمت محصول خود را نقد و باقی را ظرف مدت دو ماه آتی دریافت خواهند کرد.

او یادآوری کرد: امروز کشور در شرایط خوبی قرار دارد و در سال گذشته 17 هزار میلیارد تومان از منابع کشور صرف اقتصاد کشاورزان در زمینه گندم تا قبل از آرد شد.

او افزود: استان گلستان در چند سال اخیر تنها ظرفیت ذخیره‌سازی 300 تا 400 هزار تن گندم را داشت که امروز این رقم به یک میلیون و 800 هزار تن افزایش یافته است.

سیف یادآور شد: از 17 هزار میلیارد تومان منابع خرید گندم تنها 11 هزار و 870 به کشاورزان می‌رسد که باید تلاش کنیم مدیریت تقاضا جای مدیریت عرضه را بگیرد.

او تأکید کرد: باید با کاهش حمل‌های مضاعف، کاهش تخلیه بارگیری، ایجاد سیلوهای دائم، پرهیز از استفاده از مراکز تخلیه موقت سهم کشاورز را افزایش دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، ادامه داد: بانک کشاورزی متعهد شده ریالی از پول گندم کشاورزان را بابت مطالبات و بدهی‌های آن‌ها کسر نکند.

او با اشاره به وضعیت خرید گندم در سال جاری گفت: تاکنون یک میلیون تن گندم در کشور خریداری شده و 700 هزار تن آن ثبت شده. ایشان همچنین به جایگاه دوم استان در تولید ۱۰ درصدی گندم اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، سیدمناف هاشمی استاندار گلستان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در ایجاد ۱۲۰ مرکز خرید گندم و عدم انعقاد قرار داد با مراکزی که در فهرست ممنوعیت بوده و دارای خط قرمز هستند و همچنین هماهنگی و تأکیدات لازم به تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در امر خرید گندم در جهت تسهیل تحویل محصول کشاورزان صورت گرفته است.

او در ادامه گزارشی از ظرفیت اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف از قبیل گردشگری صنعت و کشاورزی و همچنین به نقش برجسته بخش کشاورزی اشاره و ضرورت توجه به این بخش را از مسئولان ملی خواستار شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید