Iranian Agriculture News Agency

تیم ارزیابی خسارت محصولات کشاورزی در کرمان

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از اعزام تیم ارزیابی خسارت محصولات کشاورزی به کرمان خبر داد.

تیم ارزیابی خسارت محصولات کشاورزی در کرمان

به گزارش «ایانا»علی اکبری، با اشاره به نشست کمیسیون کشاورزی، اظهار داشت: با وجود اینکه دستور جلسه کمیسیون ادامه بررسی قانون نظام مهندسی کشاورزی بود اما به دلیل وضعیت نابسامان قیمت محصولات کشاورزی در برخی استان ها و به طور مشخص استان کرمان، دستور کار تغییر کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت تضمینی محصولات کشاورزی از جمله پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و هندوانه که با تولید انبوه مواجه هستند به دلیل عدم کشش بازار دچار مشکل شده است به همین جهت جلسه ای با حضور معاون بازرگانی وزیر جهادکشاورزی و سازمان تعاون روستایی برگزار شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه مقرر شد تیمی برای ارزیابی خسارت های احتمالی و لزوم تنظیم بازار محصولات کشاورزی متناسب با قیمت تنظیمی در کرمان اعزام شود، اگر قیمت این محصولات در بازار پایین تر از نرخ تضمینی باشد سازمان تعاون روستایی مکلف شد محصول را با قیمت تضمینی خریداری کند.

وی بیان داشت: همچنین تنش های قیمت خوراک دام و طیور در بازار بررسی شد، با توجه به مسئولیت تنظیم بازار نهاده های و محصولات کشاورزی این دو معاونت وزارتخانه باید اقدامات لازم در خصوص ایجاد تعادل بازار خوراک دام کشور به عمل آورند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید