Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد:

غرب مازندران مشکل کم‌آبی ندارد

اقداماتی مانند آزادسازی سواحل در ذهن مردم ماندگار خواهد شد

ایانا-مازندران : اجرای طرح تنفس جنگل ممکن بود تبدیل به معضل شود ولی با مدیریت خوب سازمان، هم تنفس جنگل انجام شد و هم حقوق کارکنان پرداخت شد و یک نفر هم بیکار نشد.

غرب مازندران مشکل کم‌آبی ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: وظیفه اصلی ما حفظ خاک و آب کشور و تأمین اکسیژن است.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر، خلیل آقایی در جلسه شورای اداری این اداره کل در نوشهر افزود: اگر خاک را از دست بدهیم نمی‌توانیم آن را جبران کنیم.

وی اظهار داشت: برای تحقق این اهداف، اول از همه باید پوشش گیاهی موجود و وضع فعلی حفظ شود و سپس به احیا و توسعه و در آخر به بهره‌برداری بپردازیم.

آقایی با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب در اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار به بخش آبخیزداری بیان کرد: ما کل کشور و تمام بخش‌های سازمان خود را مرتبط با آبخیزداری می‌دانیم.

او تأکید کرد: در ظاهر ۸۳ درصد مساحت کشور در مدیریت سازمان ما است، اما در واقع کل کشور در محدوده حوزه‌های آبخیز است و همه فعالیت‌های لازم مانند جنگل‌کاری و بذرپاشی و اطفای حریق باید در آن دیده و اعمال شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ باید حدنگاری جنگل‌های کل کشور را انجام دهیم و برای همه عرصه‌های جنگلی سند تک‌برگی بگیریم.

آقایی گفت: متولی آمار منابع طبیعی و مساحت جنگل‌های کشور ما هستیم ولی گاه از بیرون حرف‌هایی می‌زنند و آمار ما را نمی‌پذیرند.

وی همچنین اعلام کرد: مجوز استخدام ۵۴۴ نفر در سازمان جنگل‌ها گرفته شده است؛ هرچند نیاز این سازمان در حدود سه هزار نفر است.

آقایی گفت: مدیران منابع طبیعی باید به فکر انجام یافتن کارها باشند و راه مناسب را پیدا کنند تا مشکلات حل شود و هنگامی که عقل که پیامبر درونی است به چیزی گواهی داد باید برای انجام دادن آن تلاش کنیم به نحوی که ادارات منابع طبیعی باید حلال مشکلات مردم و محبوب آنان باشند.

او ادامه داد: کارکنان و حتی رؤسای منابع طبیعی، وقتی به ادارات دیگر می‌روند ارباب‌رجوع هستند و همان‌طور که توقع دارند در ادارات دیگر به کارشان رسیدگی شود، خود نیز باید به فکر حل مشکلات مراجعان به ادارات منابع طبیعی باشند.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: بنده برای کارگشایی حاضرم اختیارات خود را به زیرمجموعه بدهم و هر مدیری باید در حوزه کاری‌اش خود را رئیس سازمان بداند.

آقایی با تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران گفت: کارهایی همچون آزادسازی سواحل در ذهن مردم و سابقه کاری شما ماندگار خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه غرب مازندران مشکل کم‌آبی ندارد و وقتی کمینه بارندگی آن ۳۰۰ میلی‌متر است کوتاهی در جنگل‌کاری و مطرح کردن مشکل بی‌آبی پذیرفته نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر نیز در این جلسه با بیان گزارشی از وضع این اداره کل گفت: ۴۵ هکتار آزادسازی اراضی ساحلی در غرب مازندران انجام شده است.

سیدوجیه‌الله موسوی افزود: هشت نقطه در سواحل آزاد شده غرب استان با دو هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی برای اجرای طرح‌های گردشگری مشخص شده است.

وی ادامه داد: حدنگاری اراضی چه در بخش ساحلی و چه جنگلی و مرتعی در حدود ۶۵ درصد انجام شده و این اداره کل رتبه اول را در کشور به دست آورده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر اظهار داشت: اجرای طرح تنفس جنگل ممکن بود تبدیل به معضل شود، اما با مدیریت خوب سازمان، هم تنفس جنگل انجام شد و هم حقوق کارکنان پرداخت شد و یک نفر هم بیکار نشد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید