Iranian Agriculture News Agency

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، خبر داد:

تجهیز 2300 خانه ورزش روستایی کشور

بودجه لازم برای تجهیز این خانه‌ها از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود

ایانا-اردبیل : رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: تاکنون دو هزار و 300 خانه ورزش روستایی در کشور به امکانات ورزشی تجهیز شده‌اند.

تجهیز 2300 خانه ورزش روستایی کشور

غلامرضا جعفری روز شنبه در آیین ارسال تجهیزات ورزشی به 30 خانه ورزشی روستایی استان اردبیل افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری 99 درصد تجهیزات ورزشی ارسال شده به خانه‌های ورزشی روستایی کالای ایرانی است.

وی با بیان اینکه پنج هزار روستای بالای هزار نفر جمعیت در کشور وجود دارد، اظهار کرد: فدراسیون برای تجهیز هر خانه ورزشی روستایی 30 میلیون ریال هزینه می‌کند و بودجه لازم برای تجهیز این خانه‌ها از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده برای تجهیز خانه‌های ورزش روستایی اختصاص یافته بود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

جعفری همچنین گفت: با توجه به اینکه شهر تبریز در سال 2018 به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده بر همین اساس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی تلاش می‌کند یک هزار و 500 ورزشکار از سراسر کشور در این رویداد مهم شرکت کرده و ویژگی‌های اجتماعی و بازی‌های بومی محلی نقاط مختلف کشورمان را به نمایش بگذارند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی افزود: حضور ورزشکاران کشورمان در مسابقات جهانی عشایر در رشته‌های کشتی سنتی، سوارکاری و چوب‌کشی که شهریورماه امسال در کشور قرقیزستان برگزار خواهد شد ازجمله برنامه‌های فدراسیون در سال جاری است.

وی اظهار کرد: امسال فدراسیون برنامه‌های متعددی برای اجرا در نظر گرفته که برگزاری جشنواره بین‌المللی بومی محلی در شهرهای مریوان و گرمسار بعد از ماه مبارک رمضان با حضور کشورهای خارجی که قرابت با کشورمان دارند ازجمله آن‌ها است.

وی بیان کرد: استان اردبیل دارای پیشینه بسیار کهن و عمیقی است و بازی‌های بومی محلی زیادی در این منطقه از گذشته‌های بسیار دور رایج بوده است.

او اضافه کرد: جوانان این استان استعداد بسیاری در همه زمینه‌ها دارند و می‌توان گفت: این استان حق بزرگی بر گردن ورزش کشور دارد.

وی ادامه داد: امروز به 30 روستا در این استان امکانات ورزشی برای تجهیز خانه ورزش روستایی ارسال می‌شود و تلاش خواهد شد فدارسیون 10 روستای دیگر را نیز در آینده نه‌چندان دور به تجهیزات ورزشی مجهز کند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید