Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

توزیع برنج، شکر و روغن ویژه ماه رمضان از 22 اردیبهشت

با همکاری انجمن‌های صنفی ۳۰ هزار تن برنج، ۳۰ هزار تن شکر و ۱۰ هزار تن روغن نباتی عرضه خواهد شد

ایانا- اقتصاد: طبق توافق صورت‌گرفته، برنج هندی ۱۱۲۱ با قیمت هر کیلوگرم پنج هزار و ۵۰۰ تومان، برنج هندی درجه دو هر کیلوگرم دو هزار و ۶۰۰ تومان و برنج تایلندی با قیمت هر کیلوگرم سه هزار و ۸۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف، عرضه می‌شود.

توزیع برنج، شکر و روغن ویژه ماه رمضان از 22 اردیبهشت

از روز شنبه 22 اردیبهشت‌ماه، توزیع 70 هزار تن برنج، شکر و روغن نباتی به‌منظور تنظیم بازار ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد. این خبر را مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران داد.

یزدان سیف، امروز در نشست خبری، با اشاره به اینکه این توزیع از طریق فروشگاه­‌های زنجیره‌­ای و تعاونی­‌های مصرف کشور انجام خواهد شد، توضیح داد که از شنبه هفته آینده، در راستای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان با همکاری انجمن‌های صنفی برنج، روغن و ماکارونی ۳۰ هزار تن برنج، ۳۰ هزار تن شکر و ۱۰ هزار تن روغن نباتی عرضه می‌شود.

او ادامه داد: ۲۰ هزار تن ماکارونی هم با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارگران و کارکنان عرضه خواهد شد و درباره عرضه گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ در ایام ماه مبارک رمضان نیز تدابیری اندیشیده شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی یادآوری کرد که طبق توافق صورت‌گرفته، برنج هندی ۱۱۲۱ با قیمت هر کیلوگرم پنج هزار و ۵۰۰ تومان، برنج هندی درجه دو هر کیلوگرم دو هزار و ۶۰۰ تومان و برنج تایلندی با قیمت هر کیلوگرم سه هزار و ۸۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف، عرضه می‌شود. همچنین روغن نباتی در ایام ماه مبارک رمضان با قیمت هر کیلوگرم سه هزار و ۵۰۰ تومان در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

به گفته او، با توجه به ذخایر مناسب کالاهای اساسی هم‌چون گندم، برنج، شکر و روغن بابت توزیع و تنظیم بازار این کالاها در ماه مبارک رمضان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

در ادامه این نشست، معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تولید و خرید گندم هم توضیح داد: امسال تولید ۱۳ میلیون تن گندم و خرید تضمینی 10.5 میلیون تن از این محصول پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده، گفت: این رقم نسبت به گندم تحویلی سال گذشته ۳۹ درصد رشد نشان می‌دهد که بخشی از آن ناشی از جلو افتادن زمان برداشت است.

سیف اعلام کرد: تاکنون ۵۷۰ هزار تن گندم به ارزش ۷۵۲ میلیارد تومان در سامانه بانکی وارد کردیم که پول نیمی از آن به ارزش ۳۷۵ میلیارد تومان تا دو روز آینده به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او خاطرنشان کرد: امسال خرید تضمینی گندم از طریق سامانه پهنه انجام می‌گیرد و کشاورزانی که اطلاعاتشان مغایر با اطلاعات سامانه پهنه باشد، امکان پرداخت وجه به آن‌ها وجود ندارد از این رو از کشاورزان درخواست می‌شود که زودتر اطلاعات خود را به‌روز کنند.

او درباره صادرات گندم نیز یادآور شد: سال ۹۶ با بهره‌گیری از ورود موقت گندم، ۵۴۳ هزار تن گندم، آرد و مشتقات آن از کشور صادر شد که برای ۴۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد.

سیف ادامه داد: ۶۵ درصد گندم تولیدی ایران درجه یک و دو است و کشورهای اروپایی نیز گندم‌های درجه یک، دو و سه دارند، اما گندم‌های باکیفیت صادر می‌کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید