Iranian Agriculture News Agency

سیدعباس حسینی، فرماندار گرگان:

یکی از اولویت‌های دولت، اجرای طرح بازآفرینی شهری است

۱۱۸ هزار نفر در بافت‌های فرسوده، تاریخی و ناکارآمد زندگی می‌کنند

ایانا-گلستان : فرماندار گرگان، با بیان اینکه ۳۵ درصد جمعیت شهر گرگان که معادل ۱۱۸ هزار نفر است، ساکن بافت‌های فرسوده، تاریخی و ناکارآمد هستند، تأکید کرد: یکی از اولویت‌های امسال دولت، اجرای طرح بازآفرینی شهری است که بافت‌های فرسوده، تاریخی و ناکارآمد مشمول اجرای این طرح هستند.

یکی از اولویت‌های  دولت، اجرای طرح بازآفرینی شهری است

سیدعباس حسینی، فرماندار گرگان در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم اجرای طرح بازآفرینی شهری در گرگان، گفت: یکی از اولویت‌های امسال دولت، اجرای طرح بازآفرینی شهری است که بافت‌های فرسوده، تاریخی و ناکارآمد مشمول اجرای این طرح هستند.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده، تاریخی و ناکارآمد شهر گرگان 900 هکتار وسعت دارد، افزود: شهر گرگان دارای سه هزار و 560 هکتار وسعت است که 465 هکتار آن شامل بافت فرسوده، 152 هکتار هم بافت مصوب تاریخی و 250 تا 270 هکتار آن نیز سکونت‌گاه غیررسمی است.

فرماندار گرگان بیان کرد: براساس اطلاعات موجود 35 درصد جمعیت شهر گرگان که معادل 118 هزار نفر است، ساکن این مناطق هستند.

وی درباره بازآفرینی و اقداماتی که باید در راستای اصلاح این مناطق انجام شود، گفت: طرح بازآفرینی تنها در 5.2 هکتار از بافت‌های مشمول طرح اجرا شده و نیاز است تا گام‌های عملی با سرعت بیشتری پیگیری شود.

حسینی خاطرنشان کرد: بافت تاریخی شهر گرگان دارای ارزش زیادی است و اقتضائات اجرای طرح بازآفرینی شهری در این بافت با مناطق فرسوده و حاشیه شهر متفاوت است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید