Iranian Agriculture News Agency

نشست کمیته مشترک کشاورزی تهران و امستردام

ایران و هلند دو توافقنامه امضا کردند

ایران و هلند در دومین نشست کمیته مشترک کشاورزی در روزهای چهارشنبه تا جمعه این هفته در لاهه ، دو توافقنامه همکاری امضاء کردند.

ایران و هلند دو توافقنامه امضا کردند

به گزارش «ایانا» ، دومین نشست کمیته مشترک کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و هلند با حضور مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی ایران به ریاست 'اسکندر زند' معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی با میزبانی دولت هلند از 12 لغایت 14 اردیبهشت ماه جاری در لاهه برگزار شد.

هیات ایرانی در جریان مذاکرات با خانم 'ماریولیان سونما' معاون وزیر کشاورزی و نیز معاون دانشگاه 'واخنینگن' هلند به توافق های جامعی در حوزه های پژوهشی ، آموزش حرفه ای و سرمایه گذاری مشترک، بازاریابی محصولات کشاورزی و مدیریت آب و خاک دست یافت.

در توافق هیات ایرانی با دانشگاه واخنینگن هلند مقرر شد، طرفین در زمینه آموزش های کاربردی و افزایش بهره وری در تولید سیب زمینی و تولید در زمینهای شور ، شیلات، امنیت غذایی و ارتقاء بهره وری نظام تحقیقات کشاورزی همکاری کنند.

معاون وزیر کشاورزی هلند و معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران در توافقنامه امضا شده ، بر تشکیل کارگروه های تخصصی برای پیشبرد اهداف مشترک در حوزه های حفظ دام و نباتات ، مدیریت آب و خاک و زمینهای شور، کشت گلخانه ای ، زراعت به ویژه کشت سیب زمینی ، منابع ژنتیکی ، شیلات ، لبنیات ، تجارت محصولات تولیدی ، آموزش حرفه ای و تحقیقات مشترک تاکید کردند.

هیات ایرانی همچنین در مدت حضور خود در هلند از مراکز دانشگاهی- تحقیقاتی ، مزارع تولیدی، شرکتهای دامداری ، مراکز نوآوری باغبانی ، پارکها ،گمرک محصولات کشاورزی و مزارع کشت سیب زمینی در مناطق شور این کشور بازدید کردند .

کمیته مشترک کشاورزی ایران و هلند در چهارچوب تفاهمنامه امضا شده بین وزیران کشاورزی و اقتصاد دو کشور در سال 1395 وکارگروه عالی توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایجاد شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید