Iranian Agriculture News Agency

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

احیا پیوندهای فرهنگی در جشنواره‌های غذا

چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم در زنجان پایان یافت

ایانا-زنجان : معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: غذا ذائقه و هنر مشترک میان کشورها را به نمایش می گذارد و جشنواره های مرتبط با آن می تواند موجب پیوند ملل شود.

احیا پیوندهای فرهنگی در جشنواره‌های غذا

محمد محب خدایی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم در زنجان افزود: جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم اتفاق بزرگی در حوزه گردشگری و دلیلی برای گردهم‌آمدن و معرفی ظرفیت‌های کشور به سراسر جهان است.
وی یادآورشد: با همتی که مسئولان استان زنجان انجام دادند، این مهم اتفاق افتاد که سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو برای تمدید این برنامه طی سال‌های آتی در زنجان بیشتر پیشگام باشد و ثابت‌تر عمل کند.
محب خدایی اظهار کرد: امید می‌رود با چنین همتی در آینده نزدیک شاهد حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در زنجان باشیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: امیدواریم نزدیکی زنجان به تهران که یکی از استان‌های مهم گردشگر‌فرست کشور است، حضور بیشتری برای استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل تاریخی و طبیعی زنجان در بازه‌های زمانی مختلف رقم بزند.
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که کشورهای متعددی، با مشترکاتی در کنار هم هستند و یک ذائقه و هنر را به نمایش می‌گذارند.
محب خدایی با بیان اینکه استعدادهای بزرگی در تمام استان‌ها وجود دارد، ابراز امیدواری کرد، این همدل بودن در همه حوزه‌ها شکل بگیرد و بتوان در آینده نزدیک از این توانمندی‌ها در جهت افزایش گردشگران داخلی و خارجی استفاده کرد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امیدواریم در زنجان شاهد جشنواره‌های متعدد باشیم، چرا که یکی از بهانه‌های جذب گردشگر همین جشنواره‌ها و رویدادها هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان هم در ادامه اضافه کرد: بر این باورم که تعالی دانش، فرهنگ و هنر هر کشوری به غیر از تعامل، تبادل افکار و اندیشه‌ها امکان‌پذیر نیست.
یحیی رحمتی افزود: در این میان میراث‌های فرهنگی، با توجه به نقش انکارناپذیر آن در فرهنگ، یکی از درخشان‌ترین پدیده‌های عصر حاضر است که با حفظ و احیای آیین‌ها، با ایجاد و برگزاری جشنواره‌ها از این دست، به نزدیکی فرهنگ‌های مختلف کمک می‌کند.
وی تاکید کرد: این جشنواره یکی از جنبه‌های بارز دیپلماسی فرهنگی و رویدادی است که می‌تواند رابطه‌ای نزدیک و تنگاتنگ با ملت‌های جهان برقرار کند.
رحمتی اظهار کرد: در چهارمین دوره برگزاری این جشنواره غذاهای متنوعی از کشورهای گوناگون ارائه شد، غذاهایی که به لحاظ محتوا، به طور کامل متفاوت بودند اما همه عطر و طعم مهربانی داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: آنچه  رخ داد حضور برای تحقق یک هدف مشترک و آن هم ترویج صلح و دوستی و احیای سنت‌های باستانی غذا در مسیر جاده ابریشم است.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره، شکوفایی رابطه آینده‌نگر و حقیقت‌گرا بین ایران و سایر کشورهاست، چرا که کشورها و ملل مختلف، دغدغه صلح و سعادت بشری دارند و به عاقبت و عافیت انسان‌ها می‌اندیشند.
چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو - جاده ابریشم 11 تا 13 اردیبهشت جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان میزبان عموم علاقه مندان و بازدیدکنندگان بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید