Iranian Agriculture News Agency

در جلسه سازمان جهانی گردشگری چه گذشت؟

ایران به دنبال جذب گردشگران چینی، ژاپنی و کره ای

اجلاس همدان ۲۰۱۸ یک نمایشگاه بزرگ گردشگری است

می‌توان با نفوذ در بازار کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی، تعداد گردشگران ورودی را از 5 میلیون نفر فعلی به 15 میلیون نفر در سال افزایش داد

ایران به دنبال جذب گردشگران چینی، ژاپنی و کره ای

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، با توجه به در پیش بودن چهلمین مجمع عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری ملل متحد که قرار است آبان ماه در همدان برگزار شود، در جلسه این سازمان شرکت کرد.

به‌گزارش «ایانا» به‌نقل از روابط‌عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، رامین افشاری به نمایندگی از کانون که یکی از اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری ملل متحد(UNWTO)  به‌شمار می‌رود، در مقر اصلی سازمان جهانی گردشگری در اسپانیا حضور یافت و از نزدیک با مدیران این سازمان دیدار و تبادل نظر کرد.

در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد، ژو جینگ مدیر برنامه و هری هووانگ معاون مدیر برنامه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه، یولاندا پردومو مدیر برنامه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری و رامین افشاری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و مهدی علمدار رئیس اداره امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، رامین افشاری بر لزوم همکاری و مشارکت سازمان جهانی گردشگری در معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ایران، استفاده از پتانسیل کارشناسان و مشاوران آن سازمان در حوزه مطالعات بازار، تبلیغات در رسانه‌ها و کمک به به‌روزرسانی برنامه جامع استراتژیک گردشگری کشور به منظور تسریع در روند رشد و رسیدن صنعت گردشگری ایران به جایگاه واقعی آن در بین کشورهای جهان، تأکید کرد.

او در ادامه به برگزاری جلسات متعدد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سایر دست‌اندرکاران صنعت گردشگری در بخش خصوصی به‌منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی بهتر در راستای میزبانی شایسته اجلاس مجمع عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان خبر داد.

در این جلسه، ژو جینگ مدیر برنامه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه با اشاره به اهمیت و جایگاه ایران به عنوان یک بازار بالقوه گردشگری در بین کشورهای آسیایی و اروپایی، از اجلاس همدان 2018 به عنوان یک نمایشگاه بزرگ گردشگری یاد کرد و آن را نقطه عطف رشد و توسعه گردشگری ایران در جهان دانست.

او این رویداد را موقعیتی مناسب برای بحث و تبادل نظر درباره برنامه کاری سالانه و همکاری‌ها و اقدامات مشترک دانست.

ژو جینگ، افزود: «اجلاس امسال بر نقش مهم دست‌اندرکاران بخش خصوصی برای توسعه پایدار گردشگری و 17 هدف دیگر تأکید دارد.»

مدیر برنامه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه، از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین اعضای وابسته خواست تا در انجام مطالعات و برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای غنی‌تر شدن اجلاس همدان 2018 آن سازمان را یاری کند.

او، خاطر نشان کرد: «مجمع عمومی امسال عرصه بحث و تبادل نظر کارشناسی و معرفی بهترین اقدامات و راهکارهای جایگزین برای ایفای نقش متمایز اعضای وابسته در توسعه گردشگری پایدار با همکاری سازمان ملل خواهد بود.»

ژو جینگ در ادامه تأکید کرد: «سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران، برای جذب گردشگران سه کشور کره جنوبی، ژاپن و چین از همکاری و حمایت سازمان جهانی گردشگری برخوردار بوده و علاوه بر این می‌توان با نفوذ در بازار کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی، تعداد گردشگران ورودی را از 5میلیون نفر فعلی به 15 میلیون نفر در سال افزایش داد.»

او در بخش دیگری از جلسه، به آمادگی سازمان جهانی گردشگری برای همکاری با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای نشر تجارب مردم از جاذبه‌های گردشگری و گردشگران در کتابی با عنوان «داستان‌های گردشگری» (Tourism Stories) اشاره کرد.

نشست هم‌اندیشی میزبانی از اجلاس همدان 2018 با محوریت معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و با حضور کارشناسان سازمان جهانی گردشگری و 11 عضو ایرانی وابسته سازمان جهانی گردشگری، در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید