Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اعلام کرد:

حمایت از صنایع تبدیلی گیلان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت:هدفمندسازی تولید با نگرش توسعه صادرات غیر نفتی یکی از اولویت‌های کاری صنایع کوچک است.

حمایت از صنایع تبدیلی گیلان

احمد علی شهیدی در خصوص اولویت‌های کاری صنایع کوچک گفت: هدفمندسازی تولید با نگرش توسعه صادرات غیر نفتی یکی از اولویت‌های کاری صنایع کوچک است.

وی در خصوص برنامه‌های مد نظر برای بازاریابی محصولات و تولیدات صنایع کوچک گیلان در کشورهای حاشیه خزر گفت: همانطور که می دانید دولت مکلف به کاهش اتکا به در آمدهای ناپایدار نفت و مشتقات آن است و در جهت توسعه پایدار و متعادل، باید از تمام پتانسیل ها و ظرفیت های تولید و صنایع کشاورزی بهرمند شویم به طور مثال ما با ایجاد کنسرسیوم صادراتی و حمایت از ذی‌نفعان این کنسرسیوها در قالب اعزام هیت های تجاری،شرکت در نمایشگاه‌های خارجی، میزبانی هیت‌های تجاری و بازریابی واحدهای صنعتی عضو کنسرسیوم های صادراتی کمک‌های لازم صورت می پذیرد .

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص امکان بهره برداری بخش کشاورزی از شهرکهای صنعتی و فعالیت اقتصادی غیرصنعتی از جمله پرورش آبزیان، طیور و کشاورزی و کشت و صنعت،اضافه کرد: شرکت شهرک ها متولی استقرار صنایع مختلف از جمله صنایع بسته بندی و تبدیلی کشاورزی هست با این توضیح که شرکت شهرک‌های صنعتی از فعالیت‌های کشاورزی غافل نبوده و در قالب برنامه‌های حمایتی توسعه خوشه‌های کسب و کار نظیر زیتون، چای، شالیکوبی و شیلات که از ظرفیت‌های استان ماست حمایت‌های لازم صورت پذیرفته و می‌پذیرد .

شهیدی در خصوص کمپین خرید کالای ایرانی با عنوان «بیایید چرخه را بچرخانیم»گفت:مهمترین کاری که باید شروع کنیم ارتقا کیفیت محصول و خدمات است. مطابق فرمایش مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی باید صورت پذیرد نه فقط خرید کالای ایرانی، زمانی که حمایت لازم از ارتقا کیفیت محصولات صنعتی صورت پذیرد خود به خود خرید کالای ایرانی هم مورد توجه هم وطنان عزیز واقع خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید