Iranian Agriculture News Agency

خدری نماینده مردم بوشهر:

محدودیت صید میگو پابرجا بماند

کاهش درآمد صیادان سنتی با صید آبزیان توسط کشتی‌های بزرگ

نماینده مردم بوشهر در مجلس با بیان اینکه لغو محدودیت صید میگو به ضرر صیادان است، گفت: اقتصاد صیادان سنتی با صید آبزیان، توسط کشتی‌های بزرگ به خطر افتاده است.

محدودیت صید میگو پابرجا بماند

به گزارش «ایانا» عبدالحمید خدری درباره وضعیت صیادان در استان بوشهر، گفت: یکی از رکن‌های اساسی که باید در راستای بهبود اقتصاد معیشتی صیادان در استان بوشهر به آن توجه شود، این است که نگاه ویژه به بیمه صیادان و کنترل صید توسط کشتی‌های بزرگ برای حمایت از صیادان سنتی مدنظر قرار بگیرد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه پرورش ماهی در قفس یکی از راهکاری نوین تولید آبزیان برای فروش در بازارهای داخلی و بین‌المللی است تا بتوان اقتصاد صیادان را به نحو شایانی ساماندهی کرد.

وی ادامه داد: با صیدهای بی‌رویه نسل میگو به خطر می‌افتد، همچنین این امر به‌طور مستقیم اقتصاد صیادان را با موانع اساسی روبه‌رو می‌کند؛ بنابراین بهتر است محدودیت صید میگو کماکان پابرجا باشد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس تصریح کرد: نگاه ویژه به پرورش ماهی در قفس با حضور فارغ‌التحصیلان رشته شیلات، می‌تواند منجر به افزایش تولید آبزیان دریایی برای تأمین بازارهای هدف شود که این امر به‌طور حتم می‌تواند فرصت‌های اشتغال پایدار نیز ایجاد کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بابیان اینکه لغو ممنوعیت صید میگو در فصل‌های غیرمجاز به ضرر صیادان تمام شود یادآور شد: صیادان بوشهر در شرایطی در انتظار بیمه نشسته‌اند که صیادی جزو مشاغل سخت به‌شمار می‌آید./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید