Iranian Agriculture News Agency

مدیر‌کل میراث فرهنگی اصفهان تأکید کرد:

توجه به ظرفیت‌های نهفته گردشگری عشایر

مدیر‌کل میراث فرهنگی اصفهان تأکید کرد: اگر به دنبال شیوه زیست و پیشینه اصیل ایرانی و آریایی خود هستیم، باید در جامعه عشایر به دنبال آن بگردیم.

توجه به ظرفیت‌های نهفته گردشگری عشایر

به گزارش ایانا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله‌یاری مدیر‌کل میراث فرهنگی این استان، در جلسه کارگروه تدوین بسته‌های گردشگری برای حضور گردشگران در جامعه عشایری که با حضور مختار اسفندیاری مدیر‌کل امور عشایر اصفهان و جمعی از مسئولان استان و نمایندگانی از عشایر استان همراه بود عنوان کرد: در زمینه بافت‌ها و بافته‌های سنتی در عشایر، ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد که معرفی این ظرفیت‌ها باعث پررونق شدن اقتصاد عشایر می‌شود که بخش مهمی از اقتصاد کشور ما که قرار است مبتنی بر گردشگری باشد بر دوش عشایر خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: آموزش کامل عشایر، ایجاد و تکمیل زیر‌ساخت‌های گردشگری لازم در آینده و همچنین معرفی زندگی و هنرهای دستی و سنتی عشایر باعث می‌شود تا گردشگران علاقه‌مندی که از تمام کشورها خواهان حضور در جامعه عشایری ایران هستند بتوانند تجربه‌ای بی‌بدیل از زندگی عشایری به دست آورند که این مهم می‌تواند باعث رونق اقتصادی و جلوگیری از کوچ عشایر به شهرها و درنهایت پیشگیری از کم‌رنگ شدن این جامعه اصیل و ریشه‌دار ایرانی شود.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان عنوان کرد: آداب‌ورسوم منطقه‌ای عشایر که همان میراث ناملموس به شمار می‌رود دارای اهمیت فراوانی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان به‌صورت ویژه برای ثبت و حفاظت از این میراث ناملموس وارد عمل خواهد شد که این امر حمایت و کمک همه دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

مختار اسفندیاری مدیر‌کل امور عشایر استان اصفهان نیز گفت: تداوم این‌گونه جلسات و اجرایی کردن مصوبات اجرایی صادر شده از این جلسات می‌تواند باعث معرفی هرچه بهتر عشایر استان و همچنین رونق اقتصادی آن‌ها شود.

او تأکید کرد: ظرفیت‌های نهفته فراوانی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جامعه عشایری ایران وجود دارد که با معرفی و آماده‌سازی زیر‌ساخت‌های لازم می‌تواند منجر به حضور گردشگران داخلی و خارجی و سیاه‌چادرهای عشایری و رونق اقتصادی عشایر شود.

در بخش‌های دیگری از این نشست معاونان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، نمایندگان دستگاه‌های دولتی مرتبط و نمایندگان عشایر استان نیز با ایراد سخنانی، نظرات خود را مطرح کردند و به بررسی راه‌کارها و مشکلات موجود پرداختند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید