Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد؛

بهای گندم کشاورزان بابت بدهکاری برداشت نمی‌شود

پیش‌بینی خرید ۶۶ هزار تن گندم کهگیلویه و بویراحمد

ایانا-کهگیلویه و بویراحمد : مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد به کشاورزان گندم‌کار و کلزاکار اطمینان داد که با تعهد بانک کشاورزی، بهای گندم آن‌ها بابت بدهکاری برداشت نمی‌شود؛ بنابراین نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه جهاد کشاورزی اقدام کنند.

 بهای گندم کشاورزان بابت بدهکاری برداشت نمی‌شود

علی صادق‌فروزنده در ستاد برداشت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی از راه‌اندازی ۱۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری و سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

وی با اشاره به خشک‌سالی‌های اخیر افزود: تعهدی که وزارت جهاد کشاورزی برای این استان در نظر گرفته، ۶۲ هزار تن است، اما با توجه به مشکلاتی که در کشت‌های دیم به وجود آمده، احتمال کاهش تولید و به‌تبع آن کاهش خرید گندم به نسبت سال قبل وجود دارد.

فروزنده همچنین از تعهد و قول بانک کشاورزی گفت و بیان کرد که امسال، مطالبات گندم کاران به‌طور کامل پرداخت می‌شود و یک ریال آن نیز بابت بدهی کشاورزان، برداشت نمی‌شود.

وی از پیش‌بینی خرید تضمینی یک هزار و ۷۰۰ تن کلزا از کشاورزان این استان خبر داد و تصریح کرد: محصول خریداری شده کلزا تحویل کارخانه روغن‌کشی گچساران داده می‌شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، قیمت هر کیلوگرم کلزا را یک هزار و ۸۶۶، گندم معمولی یک هزار و ۳۰۰ و گندم دورم را یک هزار و ۳۳۰ تومان اعلام کرد.

مدیرکل اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تأکید کرد: مجموعه مدیران جهاد کشاورزی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که مشکلات سال قبل در مراکز خرید گندم تکرار نشود و شاهد نارضایتی مردم و کشاورزان نباشیم.

حسین سهمگین با اشاره به سودجویی برخی افراد در اختلاط گندم با ماسه و خاک برای افزایش وزن این محصول، افزود: کیفیت گندم خریداری‌شده برای ما بسیار مهم است و نباید در این زمینه کمیت یا کیفیت این محصول مهم تحت‌الشعاع دیگری قرار گیرد.

وی از نیروی انتظامی خواست تا در این ایام همکاری لازم را با جهاد کشاورزی و تردد کمباین‌ها داشته باشند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید