Iranian Agriculture News Agency

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

استان مازندران برای تولید گل و گیاهان زینتی و کیوی مزیت دارد

ایانا-مازندران : معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تسهیلات خوبی برای احداث گلخانه‌ها در اختیار متقاضیان قرار گرفته و مشکلی در زمینه تولید کیوی، مرکبات و گل و گیاهان زینتی وجود ندارد.

 استان مازندران برای تولید گل و گیاهان زینتی و کیوی مزیت دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمدعلی طهماسبی در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی به‌ویژه در حوزه باغبانی در محل فرمانداری شهرستان تنکابن با بیان اینکه مازندران رتبه خوبی در تولید محصولات کشاورزی دارد، اظهار کرد: با توجه به مزیت‌های خوبی که استان مازندران به‌ویژه غرب استان در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی و کیوی دارد، می‌توان زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کرد.

در این نشست، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: تسهیلات خوبی برای احداث گلخانه‌ها در اختیار متقاضیان قرار گرفته و مشکلی در پرداخت وجود ندارد.

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه کمک‌های دولتی باید برای کشاورزان احساس شود، افزود: ایجاد بازاریابی امر مهمی است که باید به آن توجه جدی شود.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه باید با رایزنی‌ها و دیپلماسی سیاسی با کشور‌های مختلف فضا را برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم کند.

حسینی‌جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل این شهرستان در بخش کشاورزی، عدم فروش مناسب محصولات باغی با توجه به ظرفیت بالای تولید در شهرستان است.

وی با بیان اینکه هرساله به دلایل مختلف امکان صادرات این محصولات فراهم نمی‌شود، گفت: شهرستان تنکابن این ظرفیت را دارد که با حمایت‌های استانی و ملی، افزایش تولید را در این بخش داشته و بالاترین میزان اشتغال را فراهم کند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید