Iranian Agriculture News Agency

عضو شورای شهر تهران:

احساس تبعیض باید به فضای تعامل بدل شود

از بین بردن احساس تبعیض در شهرهای حاشیه تهران یک ضرورت است

رئیس شورای استان تهران با بیان اینکه آنچه امروز در شهرستان‌های اطراف تهران مطرح است احساس تبعیض و ناامنی است بر ضرورت تبدیل این احساس به همکاری مشترک تأکید کرد.

 احساس تبعیض باید به فضای تعامل بدل شود

الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران و رئیس شورای استان تهران در سمینار «نقش شوراها در توسعه شهرستان ری» گفت: آنچه امروز در شهرهای و روستاهای اطراف تهران مطرح است احساس تبعیض و ناامنی است که باید شوراها این احساس را از بین ببرند و آن را به جو همکاری متقابل تبدیل کنند.

وی به جمعیت هشت میلیونی تهران اشاره کرد و افزود: جمعیت بالا و وسعت شهر تهران می‌تواند فرصت‌های برابر برای تمام شهرها و روستاهای اطراف ایجاد کند این در حالی است که امروز باعث سرریز شدن مشکلات تهران به حومه شده است.

فخاری در ادامه گفت: یکی از امتیازات شورای پنجم فعال‌تر بودن شوراهای فرادست است و این سبب می‌شود که فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهرها و روستاها بیش از گذشته بازنمایی شود.

او در ادامه داد بر ضرورت داشتن قدرت و عزت نفس در شوراها تأکید کرد و اظهار داشت: هر چه شوراها قدرتمندتر باشند می‌توانند مانع سوءاستفاده و تضییع حقوق مردم شوند.

عضو شورای شهر تهران همچنین بر ضرورت تغییر رویکرد در شوراها تأکید کرد و گفت: آنچه امروز در شوراها مطرح است رویکرد بیان مسئله است و ما باید این رویکرد را به رویکرد حل مسئله تغییر دهیم.

وی در پایان گفت: آنچه امروز در قالب شوراها ایجاد شده است حاصل تلاش چهار دوره گذشته شوراها، مجمع نمایندگان، مدیران و کارشناسان دولت بوده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید