Iranian Agriculture News Agency

جواد نوروزی، نویسنده:

ترجمه کتاب مصور «خلیج‌فارس» به ۵۰ زبان زنده دنیا

این اثر، در کتابخانه‌های ملی ۹۰ کشور و ۱۸۵ نقطه جهان توزیع خواهد شد

ایانا-جامعه و فرهنگ: جامعه و فرهنگ: کتاب مصور خلیج‌فارس نوشته جواد نوروزی، اولین اثری است که قرار است به ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شود و تاکنون نیز به ۱۰ زبان ترجمه شده است.

ترجمه کتاب مصور «خلیج‌فارس» به ۵۰ زبان زنده دنیا

کتاب مصور خلیج‌فارس نوشته جواد نوروزی، اولین اثری است که قرار است به ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شود و تاکنون نیز به ۱۰ زبان ترجمه شده است.

جواد نوروزی، نویسنده کتاب در آیین رونمایی از این اثر، گفت: کتاب مصور «خلیج‌فارس» طی چهار سال تحقیق و پژوهش، گردآوری و به ۱۰ زبان فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، چینی، روسی، آلمانی و فرانسه نیز ترجمه شده است.

وی با بیان این­که برای گردآوری مطالب این اثر مکتوب با موضوع خلیج‌فارس، از منابع مورخان و پژوهشگران خارجی نیز استفاده شده است، ادامه داد: در این کتاب ۱۰ نامه و سند سازمان ملل منتشر شده که به‌صورت جامع به موضوع‌های زیست‌محیطی، خاک‌شناسی، دریاشناسی، گونه‌ها و موجودات خلیج‌فارس در دوره‌های مختلف پرداخته‌اند.

نوروزی همچنین تأکید کرد: در این کتاب برای نخستین بار، ۱۲۰ نقشه تاریخی چاپ شده است.

نویسنده کتاب مصور خلیج‌فارس گفت: قرار است این کتاب پس از ترجمه به ۵۰ زبان دنیا در یک بسته پنج جلدی درآمده و بر اساس ترجمه‌های صورت‌گرفته، دسته‌بندی و توزیع شود. همچنین با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی‌های فرهنگی کشورمان، قرار است کتاب «خلیج‌فارس» در کتابخانه‌های ملی ۹۰ کشور و ۱۸۵ نقطه جهان توزیع شود.

نوروزی، افزود: قرار است ترجمه کتاب خلیج‌فارس در کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه، اسپانیا، آلمان و روسیه نیز طی مراسم‌های ویژه‌ای رونمایی شود که رونمایی در روسیه فقط به بعد از انجام بازی‌های جام جهانی 2018 موکول خواهد شد و مابقی در اولین فرصت انجام می‌شود.

نویسنده کتاب مصور «خلیج‌فارس» ادامه داد: مصمم هستیم نسخه الکترونیک و هوشمند این کتاب را نیز با قابلیت جستجوی اینترنتی و لوح فشرده برای استفاده و بهره‌برداری محققان، پژوهشگران و همه افراد علاقه‌مند منتشر کنیم.

کتاب مصور خلیج‌فارس در ۴۷۵ صفحه چاپ شده است. ۳۴۰ صفحه این کتاب مطالبی هستند که به ۱۰ زبان مختلف ترجمه شده‌اند و ۱۳۵ صفحه مابقی مطالب فارسی به همراه عکس و نقشه هستند.

روز گذشته ۹ اردیبهشت‌ماه در مراسم بزرگداشت خلیج‌فارس، از این کتاب ارزشمند رونمایی شد. این مراسم با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه و مرکز مطالعات کاربردی قلم و با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سفیران کشورهای خارجی مقیم تهران، فرماندهان نیروهای دریایی، زمینی و هوایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استادان دانشگاهی و پژوهشگران کشور برگزار شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید