Iranian Agriculture News Agency

معاون مجری طرح خوداتکایی گندم کشور؛

امسال ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید می‌شود

معاون مجری خوداتکایی طرح گندم کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شود.

امسال ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید می‌شود

سهرابی در کارگاه آموزشی مبارزه با سن غلات که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، کارشناسان فنی، محققان و بهره‌برداران بخش کشاورزی برگزار شد، گفت: بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی انجام‌شده؛ پیش‌بینی می‌شود از این میزان گندم تولیدشده حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری شود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری پنج میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر کشت گندم رفته است، گفت: از این میزان اراضی کشاورزی دو میلیون و ۳۵ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار گندم دیم است.

سهرابی تصریح کرد: با همت و تلاش مسئولان و کشاورزان کشور خوداتکایی در گندم در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و برای سومین بار در سطح ملی، این موضوع اتفاق خواهد افتاد.

معاون مجری خوداتکایی طرح گندم کشور با اشاره به لزوم اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی تشخیص ارزیابی سن‌زدگی محموله‌های گندم در مرکز خرید در استان‌های کشور گفت: در سطح ملی دوسری کارگاه در کشور با هماهنگی استان‌ها کارگاه‌های با موضوع مدیریت پایش آفات، بیماری علف‌های در بیشتر استان‌ها برگزارشده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری و همت کشاورزان و مدیریت‌هایی که در مزرعه اتفاق افتاده که شامل: خدمات بذر اصلاح‌شده، خدمات کود شیمیایی، مدیریت آبیاری و مدیریت علف‌های هرز که مجموعه این عوامل دست درست هم دادند تا در سال جاری هم به خودکفایی برسیم.

سهرابی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ۸۰ رقم گندم کشت می‌شود که نویدبخش تداوم خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک است.

به گفته این مقام مسئول کشوری؛ ذخیره استراتژیک گندم در کشور ذخیره خوب و مطلوب است و خوشبختانه جای نگرانی وجود ندارد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید