Iranian Agriculture News Agency

استان فارس قطب تولید گل محمدی کشور

ایانا-فارس : استان فارس قطب تولید گل محمدی کشور است. بخش میمند از توابع شهرستان فیروزآباد با حدود یک هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی، مقام دوم ازنظر سطح زیر کشت گل محمدی در استان را دارا است.

استان فارس قطب تولید گل محمدی کشور

ایانا - فارس: استاندار فارس در یازدهمین جشنواره گل و گلاب میمند گفت: باغ‌های گل محمدی میمند علاوه بر ایجاد اشتغال، زیبایی خاصی به منطقه می‌دهد.

اسماعیل تبادار خواستار بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری روز دنیا جهت بهره گرفتن هرچه بیشتر از باغ‌های گل محمدی شد و افزود: صنایع تبدیلی باید در جهت فرآوری این محصولات در بخش میمند توسعه داده شود که این امر باعث ساماندهی اشتغال و زمینه تولید و رونق اقتصادی جهت ارتقای هر چه بیشتر اقتصاد بخش میمند خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین خواستار افزایش مدت‌زمان جشنواره گل و گلاب میمند جهت افزایش صنعت گردشگری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز با اشاره به اینکه گل محمدی گل ملی ایران است، گفت: استان فارس قطب تولید گل محمدی کشور است که بخش میمند از توابع شهرستان فیروزآباد با دارا بودن بیش از یک هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی بعد از شهرستان داراب مقام دوم ازنظر سطح زیر کشت گل محمدی در استان را دارا است.

محمدمهدی قاسمی افزود: خوشبختانه همه‌ساله مردم جهت دیدن مجموعه گلستان‌های گل محمدی به بخش میمند آمده و از زنجیره تولید گل تا عرقیات، گلاب و اسانس بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان تولید گلاب 10 هزار تن است، گفت: همچنین در این شهرستان و داراب اسانس تولید می‌شود که این امر به دلیل مرغوبیت گل محمدی استان فارس است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید